Targi REISEN HAMBURG 2012
POIT Berlin we współpracy z POT Warszawa, przygotował w lutym br. już po raz drugi w tym roku stoisko narodowe na międzynarodowych targach turystycznych w Niemczech. Tym razem to targi REISEN w Hamburgu. Odbyły się one w dniach od 08.-12.02.2012 i są największą imprezą tego typu w północnych Niemczech.
Prezentacja Polski była częścią projektu „Promujmy Polskę Razem”, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, działanie 6.3 – w ramach kampanii produktowo – wizerunkowej na 3 rynkach.
Polskie wystąpienie poświęcone było m.in. turystyce miejskiej w ujęciu Miasta i ich nowoczesność, turystyce aktywnej oraz wypoczynkowej. Część stoiska dedykowana była promocji Polski w kontekście UEFA EURO 2012TM.
Polskie stoisko narodowe cieszyło się jak co roku ogromnym zainteresowaniem publiczności.
Swoją ofertę turystyczną prezentowało 12 podmiotów polskich:
Regiony w układzie mikroregionalnym:
− POLSKA ZACHODNIA ( Wielkopolska i Lubuskie)
− WYBRZEŻE BAŁTYKU ( Zachodniopomorskie i Pomorskie z miastami: Gdańsk, Szczecin, Koszalin, Międzyzdroje i Świnoujście)
− POLSKA WSCHODNIA ( Warmia i Mazury oraz Podlasie )
oraz w układzie makroregionu:
− ŚLĄSK ( Dolny Śląsk, Opolskie, Śląskie )
A także Miasto Kraków oraz Uzdrowisko Kołobrzeg i Biuro Podróży Jiri Vacek.
Wśród mieszkańców kraju związkowego, miasta Hamburg, Polska cieszyła się zawsze dużym zainteresowaniem i sympatią. Tradycyjnie chętnie odwiedzają oni Polskę. Sprzyja temu nie tylko bliskość geograficzna, ale również duże zainteresowanie kulturą, zwyczajami i historią naszego kraju.
W tym roku najwięcej zapytań ze strony osób odwiedzających polskie stoisko narodowe dotyczyło mistrzostw w piłce nożnej, które odbędą się w Polsce i na Ukrainie w lecie br. jak również atrakcji turystycznych dużych miast i innych miejscowości nadbałtyckich oraz Mazur, Podlasia, Małopolski i Śląska. Dużym zainteresowaniem cieszyła sie również turystyka miejska i kulturowa, wypoczynek w uzdrowiskach (szczególnie nad morzem i w Kotlinie Kłodzkiej) wraz z wellness i spa, urlop aktywny - trasy rowerowe i piesze oraz urlop na campingach.
Na powierzchni 50.000 m² prezentowało się w tym roku 800 wystawców z 70 krajów świata. REISEN 2011 odwiedziło 64.000 osób w poszukiwaniu celu swojego urlopu i cennych, szczegółowych informacji.
Z okazji targów POT Berlin przygotował informację prasową dla dziennikarzy, w której zawarte były nie tylko dane każdego wystawcy, ale także informacje o ich ofercie i atrakcjach przygotowanych przez nich specjalnie na te targi, nowościach z rynku oraz ważnych imprezach zaplanowanych na 2012 rok, ze szczególnym uwzględnieniem EURO 2012.