en
en

Polska. Move Your Imagination. Bo przecież warto pochwalić się Polską!

x0kid_SainsburysMagazine_220x276_Biebrza_v6W dniu 8 czerwca – równo na rok przez mistrzostwami Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012 ruszyła największa kampania promująca Polskę na rynkach niemieckim, francuskim i brytyjskim. Wybór rynków nie był przypadkowy, ponieważ te destynacje generują duży ruch przyjazdowy do Polski. Niewątpliwie największe znaczenie ma rynek niemiecki, z którego przyjazdy plasują się na poziomie ponad 4,5 mln. Także Francja i Wlk. Brytania uznane zostały w marketingowej strategii Polski jako rynki o wysokim stopniu atrakcyjności dla ruchu wyjazdowego i silnej pozycji polskiej turystyki. Stąd ich obecność w kampanii.

 

x0kid_Berlin_185x260_euro_v3W dniu 8 czerwca – równo na rok przez mistrzostwami Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012 ruszyła największa kampania promująca Polskę na rynkach niemieckim, francuskim i brytyjskim. Wybór rynków nie był przypadkowy, ponieważ te destynacje generują duży ruch przyjazdowy do Polski. Niewątpliwie największe znaczenie ma rynek niemiecki, z którego przyjazdy plasują się na poziomie ponad 4,5 mln. Także Francja i Wlk. Brytania uznane zostały w marketingowej strategii Polski jako rynki o wysokim stopniu atrakcyjności dla ruchu wyjazdowego i silnej pozycji polskiej turystyki. Stąd ich obecność w kampanii.

thumb_email-list-koperta-jup-451

Główną ideą kampanii, jest pokazanie zadowolonego turysty, który już odwiedził Polskę. Po pobycie zmienia stereotypowe postrzeganie naszego kraju. Idea prosta, ale jednocześnie doskonała, bo odwołująca się do rekomendacji,  jako głównego źródła pozyskiwania informacji o kraju. Z wielu badań marketingowych wynika, iż to właśnie rekomendacje decydują o wyborze przez turystę tej a nie innej destynacji.

W kampanii stawiamy tez bardzo mocno na emocje i pozytywne skojarzenia: przyjazd do Polski nigdy nie pozostawia zwiedzającego obojętnym, doświadczenia i wrażenia są jeszcze długo w jego pamięci. Zmieniamy bardzo stereotypowe myślenie o Polsce. Bo przecież przyjazd do naszego kraju zawsze jest czymś wyjątkowym.

Każda z odsłon kampanii pokazuje coś nowego. Przedstawimy atrakcje ze wszystkich obszarów turystyki: to opowieść o turystyce kulturowej, o wypoczynku w naturze, różnorodnych aspektach turystyki aktywnej. I co ważne po raz pierwszy tak intensywnie o przemyśle spotkań. Do promocji Polski przez pryzmat tej dziedziny wybraliśmy magazyny: Bedouk- Meet In, Conference and Incentive Management, Events Magzine, Meeting and Incentive Travel, Conference News.

Grupa docelowa jest bardzo różnorodna. Kierujemy promocje do wszystkich grup wiekowych,  w szczególności do ludzi, którzy szukają nowych przeżyć, niebanalnych pomysłów na spędzenie wolnego czasu, a często także  miejsc na wyciszenie i wypoczynek wśród dziewiczej natury. W kontekście przemysłu spotkań oczywiście do organizatorów konferencji i kongresów.

Strategia komunikacji – to stała obecność w miejscach poszukiwania informacji. Wszystkie narzędzia w kampanii są nie tylko spójne, ale stanowią wzajemne uzupełnienie i sprawiają, że przez najbliższy rok mieszkańcy Francji, Niemiec i Wlk. Brytanii natknął się na reklamę Polski. Reklama w TV wygeneruje zasięgi: 1+36% w Wlk. Brytanii, 1+52% we Francji i 1+32% na rynku niemieckim.  Obecność w prasie (ponad 250 reklam) uzupełnimy o odsłony outdoorowe – głównie w środkach komunikacji miejskiej (metro), a także działania eventowe. Ponad 65% na rynku niemieckim, 41% na rynku francuskim i 85 % w Wlk. Brytanii zetknie się z reklamą w prasie min 3 razy.

Klamrą dla komunikacji są działania PR, a w wśród nich innowacyjny projekt organizacji podróży studyjnych dla blogerów. Z ich wrażeniami – bo osobiste doświadczenie Polski jest w tej kampanii najważniejsze – zapoznamy się już jesienią 2011 r. W tym samym czasie wprowadzona zostanie w Internecie dla jego użytkowników gra internetowa, w której gracze wciela się w rolę turystów. W czasie wirtualnego pobytu odwiedzą ciekawe miejsca w Polsce, a zdobywając punkty w quizach i konkursach staną się posiadaczami specjalnie przygotowanych nagród w tym 10 weekendowych pobytów w Polsce.

Już od 8 czerwca można oglądać spot wizerunkowy, w którym emanuje radość, energia i humor Polaków zapraszających do Polski. Reżyserem spotu jest Pan  Łukasz Kośmicki – współautor scenariusza do filmu „Dom Zły”,  operator mi.n filmów „Sezon na leszcza” i „Haker”. Niekwestionowany także autorytet w świecie produkcji reklam.  Autorem muzyki jest Pan Benoist Marion Collette.   Głosu do francuskiej wersji spotu użyczył Pan Andrzej Seweryn. Już w lipcu pojawią się w Internecie spoty produktowe z 5 bohaterami kampanii. Każdy z nich odwiedzi  atrakcje z różnych obszarów turystyki. Para: młody chłopaka z dziewczyną zwiedzać będą atrakcje turystyki kulturowej, mężczyzna w średnim wieku zapozna się z walorami turystyki aktywnej, Młoda dziewczyna – singielka, na co dzień mocno zapracowana przyjedzie do Polski po chwile wytchnienia i wyciszenia. Bizneswoman, czy raczej pani prezentująca przemysł spotkań opowie po powrocie do kraju o warunkach organizacji spotkań biznesowych w Polsce. Różne będą imiona naszych bohaterów.  Na rynku Francuskim będą to: Jacques i Emilie - kultura, Valérie – biznes, Charlotte – natura,  Frédéric – aktywna . Z rynku niemieckiego w odwiedziny do Polski przyjadą: Thomas i Melanie - kultura,  Sophie – natura, Eva – biznes, Jurgen – aktywna. A w Wielkiej Brytanii wrażenia z Polski przekażą: Joe i Sheila -kultura ,  Kate –biznes, Rachael - natura , James – aktywna

Autorem idei głównej  i scenariuszy filmów produktowych jest Grupa Eskadra, która dokonała także wyboru narzędzi promocyjnych w kampanii. Produkcję i kreację w kampanii, a także spot wizerunkowy „Poland – feel invited” przygotowała agencja BBDO spółka z oo. Zakup mediów powierzyliśmy domowi mediowemu ARENA MEDIA.

Polska. Move Your Imagination to slogan promocyjny kampanii - w każdej odsłonie będziemy intrygować i pokazywać jak Polska zmienia swoje oblicze.

Dołącz do nas! – zaproś już dzisiaj swojego znajomego. Bo przecież warto pochwalić się Polską!

 

 

Do góry