en
en

Nowa, spójna identyfikacja wizualna Gdańska

270x136_22_cr.png

Uważamy, że podstawowym obowiązkiem takich instytucji, jak Miasto jest dbanie o wizualną stronę funkcjonowania informacji w jego przestrzeni. Po to, by budować estetyczną kulturę naszych ulic, a także sposób naszego myślenia. Obecnie jest to chaos - przyznaje prof. Sławomir Witkowski, dziekan Wydziału Grafiki gdańskiej ASP. - Nowoczesne miasta dbają o to, by konsolidować działania, które mają budować mocną markę miasta. Miasto to organizm, który jest wielousługowy, cały czas się ze sobą komunikuje.

22 crUważamy, że podstawowym obowiązkiem takich instytucji, jak Miasto jest dbanie o wizualną stronę funkcjonowania informacji w jego przestrzeni. Po to, by budować estetyczną kulturę naszych ulic, a także sposób naszego myślenia. Obecnie jest to chaos - przyznaje prof. Sławomir Witkowski, dziekan Wydziału Grafiki gdańskiej ASP. - Nowoczesne miasta dbają o to, by konsolidować działania, które mają budować mocną markę miasta. Miasto to organizm, który jest wielousługowy, cały czas się ze sobą komunikuje.

Do końca tego roku na publicznych budynkach pojawią się nowe, dwukolorowe tablice z herbem Gdańska. Ujednolicone znaki graficzne pojawią się też m.in. na stronach internetowych poszczególnych spółek, wizytówkach i oznakowaniu służbowych samochodów. Zmienią się też nazwy miejskich jednostek. - Mają być identyfikowane z miastem - mówią projektanci z gdańskiej ASP.

W trakcie prac przedstawiciele ASP zwrócili uwagę, że przy budowie marki ważne są nie tylko rozpoznawalne loga, ale i dobre nazwy jednostek publicznych, które będą identyfikowane z miastem. Dlatego zaproponowano, by m.in. Miejski Ogród Zoologiczny "Wybrzeże" zamienić na Gdański Ogród Zoologiczny, a Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gdańsku na Gdański Ośrodek Sportu. Powiatowy Urząd Pracy ma stać się z kolei Gdańskim Urzędem Pracy.

Nowe loga i nazwy powinny pojawić się do końca tego roku. Koszt wprowadzenia nowego systemu identyfikacji ma wynieść około 110 tysięcy złotych. Wynagrodzenie Akademii Sztuk Pięknych za przygotowanie znaku graficznego oraz projekty tablic zamieszczanych na elewacjach czy znaków na samochodach, wyniosło 15 tysięcy złotych.

Więcej informacji: www.gdansk.pl

Do góry