en
en
Kontakt

Mayor’s Thames Festival i promocja Polski w kontekście UEFA EURO 2012™

IMG_0864W dniach 10 - 11.09.2011 r. w Londynie odbył się Mayor’s Thames Festival (Festiwalu Tamizy), który od lat na bulwar South Bank Centre nad Tamizą przyciąga setki tysięcy osób. W tym roku szacunkowa liczba odwiedzających wyniosła ponad 800 tys. Na festiwalu nie zabrakło również Polskiej Organizacji Turystycznej reprezentowanej przez ośrodek POIT w Londynie. Tegoroczne działania promocyjne skupiły się na turystyce aktywnej oraz weekendowej w kontekście nadchodzącego UEFA EURO 2012™.

Owa największa impreza plenerowa w stolicy Wielkiej Brytanii organizowana jest już od sześciu lat pod egidą Burmistrza Londynu. W tym roku POIT Londyn zaprezentował Polskę wystawiając pięć stanowisk promocyjno-informacyjnych ulokowanych w markizach o powierzchni ok. 30 m2 każda.

Poza tym polską ekspozycję wspierały: Warmińsko-Mazurska Regionalna Organizacja Turystyczna, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna, Wielkopolska Regionalna Organizacja Turystyczna, Urząd Miasta Torunia, Ogólnopolska Spółdzielnia Turystyczna GROMADA oraz PLL LOT.

Na stoisku POIT atrakcją przyciągającą setki osób, były występy Johna Farnwortha, mistrza świata w freestyle’owym podbijaniu piłki IMG_0984(Football Freestyle World Champion) oraz posiadacza kilku rekordów Guinessa w żonglowaniu piłką footbalową. Pokazy odbywały się regularnie w sobotę oraz niedzielę, od południa do 21.00, za każdym razem gromadząc spory tłum. Występy miał interaktywną formę kończąc się kilkuminutową lekcją żonglerki dla dzieci oraz dorosłych, wybieranych z tłumu. Za wzięcie udziału w treningu każdy uczetnik otrzymywał upominek.

Cały czas obsługa stoiska udzielała informacji na temat Polski rozdając zwiedzającym foldery na temat miast – gospodarzy Euro 2012 oraz pocztówki „Move Your Imagination” a także inne materiały informacyjne o polskiej turystyce.  Dla dzieci przygotowaliśmy puzzle, długopisy itp. Dziennikarze oraz VIP otrzymywali od nas prezenty w postaci pudełek z regionalnymi, polskimi specjałami.

Na nasze zlecenie firma PR współpracująca z Ośrodkiem POIT przygotowała 2 press releasy, które zostały rozesłane przed festiwalem do mediów brytyjskich (głównie sportowych, specjalistycznych, branżowych oraz lokalnych) za pośrednictwem serwisów informacyjnych Travmedia oraz Meltwater (łącznie ok. 11 500  odbiorców). Jednocześnie cały czas na stoisku pracownik firmy PR rozmawiał z dziennikarzami i informował o działaniach promocyjnych na naszym stoisku.

Działania ośrodka nie ograniczyły się jedynie do działań statycznych, zaangażowana grupa młodzieży, przez cały weekend paradowała w strojach Fun Teamu rozdając ulotki o Euro 2012. Fun Team operował aktywnie w tłumie wokół polskich stoisk oraz w pobliżu, zapraszając odwiedzających na pokazy organizowane na stoisku. Po zakończeniu pokazów Fun Team rozdawał dzieciom i zgromadzonym wokół stoiska gadżety i broszury.

Bardzo ciekawą atrakcją, dzięki współpracy z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną, była specjalnie przywieziona przez nich gra ekranowa polegająca na strzelaniu wirtualnego gola na nowym stadionie PGE Arena w Gdańsku. Gra cieszyła się sporym zainteresowaniem i stanowiła promocję Polski w świetle działań EURO 2012.

Do góry