en
en
Kontakt

Kampania promocyjna Krakowa i Małopolski na rynku włoskim

SDMWraz z zakończeniem Światowych Dni Młodzieży, dobiegła końca również trzymiesięczna kampania promocyjna Krakowa i Małopolski na rynku włoskim realizowana przez Zagraniczny Ośrodek POT we Włoszech, UM Krakowa oraz Małopolską Organizację Turystyczną w ramach partnerskiego pakietu rynkowego.

Kampania została pomyślana jako szeroko zakrojona gama działań wykorzystujących różne narzędzia promocyjne i marketingowe, z uwzględnieniem zarówno mediów tradycyjnych i elektronicznych (reklama w wysokonakładowych tygodnikach, kampania na portalu volagratis.it, promocja szeptana na włoskich portalach internetowych i społecznościowych, newslettery, dedykowany landing page na www.polonia.travel/it), jak promocji bezpośredniej (konferencja prasowa, laboratoria, workshop dla włoskiej branży turystycznej, stoiska informacyjne, podróże studyjne).

Celem kampanii było zwiększenie widoczności Krakowa i Małopolski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej na rynku włoskim oraz stworzenie pozytywnego wizerunku miasta i regionu w kontekście Światowych Dni Młodzieży, na których pielgrzymi z Włoch stanowili największą, po Polakach, grupę.

Ostatecznym celem było zatem, w dłuższej perspektywie, stworzenie silnej marki „Kraków i Małopolska” wśród Włochów, a w bezpośredniej perspektywie zbliżających się Światowych Dni Młodzieży – odpowiednia informacja turystyczna, logistyczna oraz aktualizacja wiadomości na temat stanu przygotowań do ŚDM w celu podtrzymania zainteresowania wydarzeniem, zachęcenie pielgrzymów i innych turystów do zwiedzenia miasta i regionu także przed/po ŚDM oraz wypromowanie destynacji przy wykorzystaniu potencjału medialnego tego wydarzenia.

- Dzięki wykorzystaniu różnorodnych narzędzi, udało nam się zbudować projekt promocji zintegrowanej – podkreśla dyrektor ZOPOT w Rzymie Małgorzata Furdal - Kampania trwala 3 miesiące i osiągnęła zasięg przekraczający 1.500.000 odbiorców, nie licząc efektów podróży studyjnych. Mamy nadzieję, że pozytywny wizerunek Krakowa i Małopolski na długo pozostanie w pamięci Włochów - dodaje dyrektor Furdal.

Podczas Światowych Dni Młodzieży ZOPOT Rzym prowadził także monitoring mediów na rynku włoskim. - Włochy bardzo intensywnie śledziły ŚDM, w trakcie i w okresie poprzedzającym wydarzenie. Z pewnością złożyło się na to kilka faktorów: udział Konferencji Episkopatu Włoskiego w organizacji ŚDM, a także bliskość Watykanu i fakt, że kraj ten był jednym z najliczniej reprezentowanych krajów nad ŚDM (po Polsce), artykułów i relacji na ten temat było ogromnie dużo - mówi Małgorzata Furdal.

ŚDM było relacjonowane także przez dwie największe agencje prasowe włoskie, ANSA i religijną SIR. Jeśli uwzględnimy wszystkie media, czyli wszystkie włoskie dzienniki, tygodniki, miesięczniki, radio, web i inne stacje telewizyjne suma to zwielokrotni się i z pewnością osiągnie ekwiwalent kilkudziesięciu milionów euro.

Do pobrania: lista z linkami (łącznie 379 pozycji), które są tylko „wycinkiem” z ogólnego rozgłosu medialnego ŚDM we Włoszech, tylko z wybranych, najważniejszych mediów

Lista (ŚDM -media Włochy)

Cały atykuł do przeczytania w Aktualnościach Turystycznych

Do góry