en
en

Francuskie święto przemysłu turystycznego

270x136_targi.jpg

W Paryżu zakończył się 38 Międzynarodowy Salon - IFTM Top Resa, tradycyjne doroczne i najważniejsze we Francji spotkanie przemysłu turystycznego. Przez cztery dni skupił on wszystkich przedstawicieli turystyki z wielu sektorów wypoczynku, podróży, turystyki biznesowej, medycznej i MICE.

targiW Paryżu zakończył się 38 Międzynarodowy Salon - IFTM Top Resa, tradycyjne doroczne i najważniejsze we Francji spotkanie przemysłu turystycznego. Przez cztery dni skupił on wszystkich przedstawicieli turystyki z wielu sektorów wypoczynku, podróży, turystyki biznesowej, medycznej i MICE.

W czterodniowym programie salonu zaplanowano 50 konferencji, w których uczestniczyło 4895 słuchaczy a także  13 kursów i szkoleń i 69 workshopów. Wszystkie wydarzenia mają na celu wymianę informacji na temat ewolucji całego sektora turystycznego.

Jak w poprzednich edycjach, tak i w tym roku osobne miejsce zarezerwowane zostało dla firm innowacyjnych (Start Up). Nowością w tym roku był pawilon przeznaczony dla enoturystyki, skierowany do organizatorów podróży w regiony winiarskie. Wśród wystawców (w tym roku 30% nowych) odnotowaliśmy obecność przedstawicieli 63 tour operatorów, 120 lotnisk, 37 linii lotniczych, 226 sieci hotelowych, 9 parków rozrywki i 373 agencji receptif i tour operatorów zagranicznych. Łącznie 1560 marek i 160 destynacji.

Na stoisku polskim zorganizowanym przez ZOPOT w Paryżu spotkali się jak co roku polscy specjaliści od rynku francuskiego: 4Travel, Amber Voyages, Destination Pologne, Jan-Pol, Mazurkas Travel i Promenada.

tomasz rudominoFrancuskie media branżowe poświęciły wiele miejsca temu ważnemu międzynarodowemu spotkaniu branży turystycznej. W numerach targowych prasy branżowej znalazły się też publikacje na temat Polski. Dyrektor ZOPOT we Francji Tomasz Rudomino wymienia  wrześniowe wydanie  L’Echo Touristique, w którym ukazał się trzystronicowy reportaż na temat Krakowa pt. « Cracovie, joyau de la Pologne » (Krakow, klejnot polski) oraz magazyn "Meet and Travel Mag" z dossier na temat polskiego rynku MICE i krótkim wywiadem z Wiceprezesem POT Bartłomiejem Walasem. - Reportaż na temat Wrocławia. Europejskiej Stolicy Kultury pojawił się w "Petit-Futé Mag" - mówi Tomasz Rudomini. - Trzy strony przeznaczył kwarrtalnik o  nakładzie 40 000 egzemplarzy na informacje o polskiem miastu - dodaje dyrektor Rudomino. (na zdjęciu)

 

Do góry