en
en
Kontakt

Atrakcyjność turystyczna miast i subregionów

27 września br. w Częstochowie odbyła się konferencja nt. "Rosnące znaczenie i atrakcyjność turystyczna polskich miast i subregionów: Częstochowa i Jura Krakowsko-Częstochowska".

3

W konferencji wzięli udział: od lewej Jan Korsak Prezes Polskiej Izby Turystyki, Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Krzysztof Matyjaszczyk, Prezydent Miasta Częstochowy, Adam Markowski, Przewodniczący Związku Gmin Jurajskich, Agnieszka Sikorska Dyrektor Biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, Jolanta Grus Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w Polskiej Organizacji Turystycznej.

Koniec wakacji nie oznacza końca wyjazdów turystycznych. Na polskich i zagranicznych turystów czekają miasta i obszary turystyczne łatwo dostępne, z atrakcyjną infrastrukturą turystyczną. Jak zobrazował udany sezon w miesiącach letnich, coraz częściej doceniamy miasta, jako miejsca urlopowo-wakacyjne oraz wypadów weekendowych. Dotyczy to nie tylko stolic regionów, ale także średnich i małych miast. Atrakcyjność miast wychodzi poza ich granice administracyjne, przenosząc lub stanowiąc odrębny potencjał turystyczny subregionu. Doskonałym przykładem jest Jura Krakowsko-Częstochowska wraz ze stolicą w Częstochowie, w której turystyczny sezon trwa praktycznie cały rok.

4

 

Do góry