en
en
Kontakt

Zagraniczni dziennikarze pod wrażeniem Polski

Polska Organizacja Turystyczna objęła patronatem MTB Media World Cup - Warmia&Masuria 2017. Zagraniczni dziennikarze, którzy przyjechali do Polski, by wziąć udział w sportowych zmaganiach zachwyceni są Polską.

Wyścig kolarskim MTB w Lidzbarku Warmińskim, rozpoczynający pierwszą edycję Media World Cup Series Poland zwyciężyli Norweg Brynjar Farstad i jego rodaczka Nina Malme Gulbrandsen z kolarskiego portalu „StyrkeProven”. W imprezie wystartowali zawodnicy i zawodniczki z 15 krajów. Głównym celem przedsięwzięcia była promocja regionu Warmińsko-Mazurskiego.

Według wielu uczestników zawody były bardzo wymagające. - Dzięki temu zawodnicy, którzy podjęli wyzwanie, zapamiętają tę rywalizację na długo. Według mnie ta trasa pod względem poziomu trudności jest godna co najmniej mistrzostw Polski. Przyznam, że na pierwszym okrążeniu nie czułem jej, ale z każdym kolejną pętlą czerpałem coraz większą przyjemność – powiedział kapitan reprezentacji polskich dziennikarzy Cezary Zamana, który zajął drugie miejsce. - Moim zdaniem Media World Cup to rewelacyjny pomysł na promocje Polski. Wszyscy uczestnicy z zagranicy byli zaskoczeni bardzo wysokim poziomem organizacyjnym, przyrodą, wspaniałą kuchnią, hotelem Krasicki, który zrobił na nich ogromne wrażenie - dodał Zamana..

- Udało mi się pokonać całą trasę zawodów czyli pięć okrążeń, ale straciłem do zwycięzcy aż godzinę - powiedział po zawodach Hiroki Nishimura, dziennikarz z wydawnictwa Yaesu Publishing, wydawcy kilkunastu japońskich magazynów. - Dla mnie przyjazd do Polski był bardzo ekscytujący i interesujący. Przyleciałem do Polski Liniami LOT, była tam wspaniała obsługa. Chcę wrócić tu w przyszłym roku, tylko LOT-em - zażartował Hiroki.

- To najlepiej zorganizowana impreza na jakiej byliśmy – zgodnie stwierdziła szóstka zawodników z Włoch. Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni. Polska to taki piękny i nieodkryty kraj. Mieszkaliśmy w fantastycznych warunkach, jedliśmy wspaniałe polskie jedzenia, startowaliśmy w perfekcyjnie zorganizowanych zawodach.

- Jestem zachwycony i wrócę tu na pewno w przyszłym roku. Jest tu wyjątkowo dobrze, dziękujemy wszystkim, burmistrzowi Lidzbarka Warmińskiego i wszystkim organizatorom – powiedział Amadeo Verticelli, kapitan włoskiej ekipy.

- Rzeczy które naprawdę nas uderzyły to gościnność, sympatia, organizacja, miasto, burmistrz, wszyscy byli wyjątkowo koleżeńscy, czuliśmy się jak u siebie w domu. Było to wyjątkowe przeżycie, które zabiorę ze sobą do domu i rozreklamuje miedzy osobami które znam i które kochają podróże. Powiem im by wybrali się do Polski i przede wszystkim do tego regionu – dodał Tonino Martini z Rzymu.

- Wielkie dzięki dla organizatorów i gospodarzy MTB Media World Cup Warmia&Masuria 2017. Moglibyśmy spotkać się z dziennikarzami z całego świata i zawrzeć nowe znajomości. Zobaczyliśmy piękny kraj, z fantastyczną przyrodą. Na pewno wrócę do Polski z rodziną i przyjaciółmi! – powiedział Jin Xiaoxin, dyrektor w największej chińskiej telewizji CCTV. Na imprezę przyleciał prosto z Pekinu, dzięki Polskim Liniom Lotniczym LOT, które są Oficjalnym Przewoźnikiem Media World Cup Poland 2017. Zdaniem Jin Xiaoxin obsługa podczas lotu była na najwyższym światowym poziomie.

- To, że na zawodach mieliśmy zawodników z Chin, zawdzięczamy Radosławowi Wawrzyniakowi  radcy, kierownikowi Wydziału Konsularnego Ambasady RP w Pekinie oraz Janowi Wawrzyniakowi, dyrektorowi Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej.  - Mieliśmy tylko dwa dni na załatwienie formalności związanych z wizami i przelotem do Polski – powiedział dyrektor MTB Media World Cup Mariusz Herman. – Wielkie podziękowania również dla przedstawicieli POT w Skandynawii, Japonii, Holandii, Belgii i Austrii. Dzięki ich zaangażowaniu liczba reprezentacji zagranicznych była imponująca – dodał Herman.

Głównym celem przedsięwzięcia jest jednak promocja regionów, w których odbędą się zawody. Honorowym patronatem Media World Cup Series Poland 2017 objął podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Dawid Lasek. - Bardzo nam zależy, by takie imprezy stanowiły przykład, że Polska to atrakcyjny, bezpieczny i ciekawy kraj, w którym można spędzić fajne wakacje. Jesteśmy dobrze przygotowani do przyjęcia turystów. Mamy atrakcyjne szlaki rowerowe, infrastrukturę, ciekawą ofertę kulturową i kulinarną – podkreślił Lasek.

Zawodnicy poza zwiedzaniem Lidzbarka Warmińskiego odbyli podróż do Mikołajek, gdzie zostali "zaokrętowani" na żaglowiec Chopin. Byli pod ogromnym wrażeniem Jezior Mazurskich i miasta Mikołajki, w którym spędzili kilka godzin.

Partnerem MTB Media World Cup Warmia&Masuria 2017 był samorząd województwa warmińsko-mazurskiego oraz Lidzbark Warmiński. - Cieszymy się, że przez kilka dni mogliśmy gościć przedstawicieli mediów z całego świata – mówi Wioletta Śląska-Zyśk, wicemarszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Uczestnicy zawodów mieli okazję zaznajomić się z walorami Lidzbarka Warmińskiego oraz Mikołajek. W ten sposób chcieliśmy przekazać informację jak ważna jest dla naszego regionu zarówno historia oraz przyroda, z którą jesteśmy przecież utożsamiani. To wszystko zwieńczyły sportowe zmagania, w których nie brakowało emocji.

- Obecnie na Warmii i Mazurach na dobre rozpoczyna się letni sezon. A to oznacza, że przez kilka najbliższych miesięcy w każdym zakątku naszego województwa odbywać się będą imprezy o charakterze kulturalnym, sportowym czy rekreacyjnym. Ważne jest to, że uczestniczą w nich nie tylko mieszkańcy Warmii i Mazur, ale również turyści z całego świata. U nas bowiem każdy znajdzie odpowiednią ofertę dopasowaną do własnych potrzeb. Zapraszam zatem wszystkich do zapoznania się z walorami naszego regionu – dodała Wioletta Śląska-Zyśk.