en
en
Kontakt

Z Chicago do Las Vegas: Polska wzmacnia pozycję MICE we współpracy z MPI

W dniu 6 sierpnia 2025 roku w Chicago odbyło się jedno z regionalnych spotkań MPI w formule Business Exchange, których POT był partnerem. W spotkaniu wzięło udział ponad 40 planistów amerykańskich a Polskę reprezentowała Paula Fanderowska, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago.

Program obejmował dwie inspirujące i angażujące uczestników sesje edukacyjne. Hasłami przewodnimi spotkania, a także preferowanymi komponentami każdego organizowanego wydarzenia wg. MPI jest:  Experience (doświadczenie), Learning (nauka), Networking, Commerce (handel - wymiana biznesowa). Jednak kluczowe były spotkania stolikowe, podczas których promowana była Polska jako dynamicznie rozwijająca się destynacja MICE, która w myśl hasła promocyjnego POT  "więcej niż myśilsz" może zaskoczyć tym, jak wiele oferuje międzynarodowym organizatorom wydarzeń.

Podczas rozmów przedstawiliśmy Poland Convention Bureau jako zaufanego partnera wspierającego organizację spotkań i wydarzeń w Polsce. Warsztat zaowocował cennymi kontaktami do planistów spotkań ze wschodniego wybrzeża USA.  Dla wielu z uczestników, Polska pozostaje wciąż nowym i intrygującym odkryciem na globalnej mapie destynacji MICE. Polska to więcej niż piękne miasta, to nowoczesna infrastruktura, unikalne miejsca i gościnność, którą zapamiętuje się na długo. Prezentowana oferta Polski łączy europejską jakość z przystępną ceną. Różnorodność polskich obiektów obejmuje zarówno najnowocześniejsze centra kongresowe i hotele, jak i historyczne pałace, przestrzenie przemysłowe, a nawet miejsca wpisane na listę dziedzictwa UNESCO, wykorzystywane jako wyjątkowe lokalizacje wydarzeń. Istotnym elementem prezentacji Polski jest także silne zaangażowanie miast i regionów w rozwój zrównoważonej turystyki biznesowej. Wiele z nich należy do międzynarodowego indeksu GDS (Global Destination Sustainability Index) i aktywnie wspiera branżę MICE w procesie transformacji w kierunku bardziej odpowiedzialnych i ekologicznych wydarzeń. Polska przygotowuje się do realizacji spotkań o niskim śladzie węglowym, zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju – to kierunek, który coraz mocniej kształtuje przyszłość branży- powiedziała Paula Fanderowska, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago.

    C4132006-3FBB-43EE-A35E-76916653F891.JPG      814107AC-373C-42C7-A67E-C2A85AC3D921.JPG   

Organizator targów IMEX America oraz Meetings Professionals International (MPI) od ponad 20 lat utrzymują silne partnerstwo, które było kluczowe w ugruntowaniu pozycji IMEX America jako wiodącego wydarzenia dla globalnej branży spotkań. Co roku MPI Academy oferuje bezpłatne programy edukacyjne i rozwój zawodowy podczas Smart Monday. W tym roku Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau już po raz trzeci będzie partnerem sesji networkingowej „Best of Europe”, które odbędzie się w ramach Smart Monday w dn. 6 października br. w Las Vegas.

imex-smart-monday-by-mpi-best-of-europe-las-vegas-polandcvb-jm.jpg

Fot. The Best of Europe 2024

PCB POT jest obecne na targach IMEX America od roku 2012. Zeszłoroczna, trzynasta edycja IMEX America zgromadziła rekordową liczbę 15 500 uczestników, w tym ponad 5500 buyersów, z czego 4300 stanowili hosted buyers. W 2025 roku na Polskim Stosiku Narodowym obecni będą przedstawiciele: LOT Polish Airlines, Warsaw Convention Bureau, Mazurkas DMC Poland, Kraków Convention Bureau, ICE Kraków Congress Centre , Bespoke DMC Poland oraz Radisson Hotel Group Polska.

Partnerstwo Polskiej Organizacji Turystycznej z Meetings Professionals International to nie tylko prestiżowa współpraca, ale przede wszystkim konkretne działanie na rzecz budowy silnego, rozpoznawalnego wizerunku Polski jako destynacji MICE na rynku globalnym. Obecność na wydarzeniach MPI, takich jak Business Exchange w Chicago, czy aktywność w ramach IMEX America 2025, to realna szansa na dotarcie do decydentów branży i prezentację konkurencyjnych atutów Polski. Planiści doceniają Europejskie destynacje ze względu na kulturę, dostępność, zrównoważony rozwój i wartość, nawet przy wyższych kosztach. Badanie Incentive Research Foundation (IRF), które pytało amerykańskich planistów podróży motywacyjnych o preferowane międzynarodowe destynacje, wyraźnie pokazuje, że 70 proc. planistów szuka nowych, wcześniej nieużywanych destynacji, co stwarza okazję rozwoju dla regionu „Emerging Europe”. Europa Środkowa nadal stanowi niszę, ale dzięki wzmocnieniu działań promocyjnych nasz rynek ma szansę wybić się poprzez unikalne wartości, takie jak kultura, historia, zrównoważony rozwój.– podsumowuje  Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT.

W ramach współpracy z MPI w październikowym wydaniu MPI the Meetings Professional International ukażą się również materiały promujące Polskę.

Meetings Professionals International (MPI) to jedno z największych i najbardziej wpływowych stowarzyszeń profesjonalistów z branży spotkań i wydarzeń, zrzeszające ponad 13 000 członków w ponad 70 oddziałach na całym świecie. Założone w 1972 roku, MPI ma na celu łączenie i wspieranie globalnej społeczności organizatorów spotkań poprzez dostarczanie wysokiej jakości edukacji, badań i możliwości networkingowych. Członkowie MPI to zróżnicowana grupa profesjonalistów, w tym planistów korporacyjnych, przedstawicieli stowarzyszeń, dostawców usług oraz niezależnych organizatorów wydarzeń. Głównym celem MPI jest wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego swoich członków, dostarczając im zasoby, umiejętności i kontakty potrzebne do sukcesu w dynamicznie zmieniającej się branży spotkań i wydarzeń.

Źródło: MPI, Paula Fanderowska, Aneta Książek

#PolandCVB #EventProfsPL #MeetInPoland #MPIChicago #PolandTravel #PNTOChicago #PolandMoreThanYouExpected

Do góry