en
en
Kontakt

W Warszawie zaprezentowano strategię rozwoju Mazovia Convention Bureau na lata 2026-2030

strategia-mazovia-convention-bureau-2026-2030.jpg

Oficjalnego otwarcia spotkania dokonała Izabela Stelmańska, Prezeska Zarządu MROT. W swoim wystąpieniu zaakcentowała znaczenie spójnych działań promocji turystyki biznesowej oraz rosnącej roli Mazowsza w krajowej strukturze convention bureaux.

Kolejnym elementem programu był wykład ekspercki Łukasza Gumowskiego, Creative & Strategy Partner PLEY, dotyczący zrównoważonej turystyki w branży MICE. Prelegent omówił praktyczne aspekty wdrażania rozwiązań sustainability, zwracając uwagę na zmieniające się oczekiwania organizatorów wydarzeń i międzynarodowych nabywców.

Następnie zaprezentowano „Strategię rozwoju Mazovia Convention Bureau na lata 2026-2030”, przygotowaną przez prof. UMK dr hab. Krzysztofa Celucha. Przedstawione cele strategiczne obejmowały m.in. budowanie przewag konkurencyjnych regionu, rozwój współpracy z interesariuszami oraz wzmocnienie rozpoznawalności Mazowsza jako profesjonalnej destynacji.

Strategia opiera się na pięciu kluczowych funkcjach MCB, zaakceptowanych przez interesariuszy

  1. Promocyjna: Mówienie o Mazowszu jako miejscu spotkań
  2. Integrująca: Położenie w centrum Polski
  3. Reprezentacyjna: Bycie obecnym na kluczowych wydarzeniach i pokazywanie Mazowsza jako serca Polski
  4. Koordynująca: Pomoc i doradztwo w inicjatywach, dzięki współpracy z urzędami
  5. Przywódcza: Budowanie silnej marki MCB jako lobbistów branży spotkań

Kluczowym punktem programu był panel ekspercki pt. „Przyszłość branży spotkań na Mazowszu – potencjał, trendy, perspektywy, szanse, zagrożenia”, moderowany przez Magdalenę Kondas, redaktor naczelną MeetingPlanner.pl. W dyskusji wzięli udział:

  • Izabela Stelmańska - Prezeska Zarządu MROT, Zastępczyni Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego
  • Łukasz Gumowski - Creative & Strategy Partner PLEY
  • Karolina Parol – Dyrektor Centralnego Działu Sprzedaży sieci Hoteli Arche
  • prof. UMK dr hab. Krzysztof Celuch – Rektor SGTiH Vistula, CEO Celuch Consulting
  • Marta Kicler – Business Development Director, Mazurkas DMC Poland

Paneliści podkreślili rosnący potencjał regionu wynikający z profesjonalnej infrastruktury, silnego zaplecza biznesowego oraz korzystnej lokalizacji.

592420790_1271604691661622_1703631106276072958_n.jpg

592446424_1271604641661627_4869464524591279816_n.jpg

592919087_1271604714994953_958347932722657481_n.jpg

592928706_1271604581661633_399086101563320612_n.jpg

Do góry