W Warszawie zaprezentowano strategię rozwoju Mazovia Convention Bureau na lata 2026-2030

Oficjalnego otwarcia spotkania dokonała Izabela Stelmańska, Prezeska Zarządu MROT. W swoim wystąpieniu zaakcentowała znaczenie spójnych działań promocji turystyki biznesowej oraz rosnącej roli Mazowsza w krajowej strukturze convention bureaux.
Kolejnym elementem programu był wykład ekspercki Łukasza Gumowskiego, Creative & Strategy Partner PLEY, dotyczący zrównoważonej turystyki w branży MICE. Prelegent omówił praktyczne aspekty wdrażania rozwiązań sustainability, zwracając uwagę na zmieniające się oczekiwania organizatorów wydarzeń i międzynarodowych nabywców.
Następnie zaprezentowano „Strategię rozwoju Mazovia Convention Bureau na lata 2026-2030”, przygotowaną przez prof. UMK dr hab. Krzysztofa Celucha. Przedstawione cele strategiczne obejmowały m.in. budowanie przewag konkurencyjnych regionu, rozwój współpracy z interesariuszami oraz wzmocnienie rozpoznawalności Mazowsza jako profesjonalnej destynacji.
Strategia opiera się na pięciu kluczowych funkcjach MCB, zaakceptowanych przez interesariuszy
- Promocyjna: Mówienie o Mazowszu jako miejscu spotkań
- Integrująca: Położenie w centrum Polski
- Reprezentacyjna: Bycie obecnym na kluczowych wydarzeniach i pokazywanie Mazowsza jako serca Polski
- Koordynująca: Pomoc i doradztwo w inicjatywach, dzięki współpracy z urzędami
- Przywódcza: Budowanie silnej marki MCB jako lobbistów branży spotkań
Kluczowym punktem programu był panel ekspercki pt. „Przyszłość branży spotkań na Mazowszu – potencjał, trendy, perspektywy, szanse, zagrożenia”, moderowany przez Magdalenę Kondas, redaktor naczelną MeetingPlanner.pl. W dyskusji wzięli udział:
- Izabela Stelmańska - Prezeska Zarządu MROT, Zastępczyni Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego
- Łukasz Gumowski - Creative & Strategy Partner PLEY
- Karolina Parol – Dyrektor Centralnego Działu Sprzedaży sieci Hoteli Arche
- prof. UMK dr hab. Krzysztof Celuch – Rektor SGTiH Vistula, CEO Celuch Consulting
- Marta Kicler – Business Development Director, Mazurkas DMC Poland
Paneliści podkreślili rosnący potencjał regionu wynikający z profesjonalnej infrastruktury, silnego zaplecza biznesowego oraz korzystnej lokalizacji.





