Trendy, strategia i konkurencyjność Polski w centrum uwagi podczas MP IMPACT 2025

Jednym z istotnych punktów dnia była rozmowa pt. „Trendy a strategia Poland Convention Bureau POT 2025, czyli jak budujemy konkurencyjność Polski?”, w której udział wzięły Aneta Książek, Kierowniczka Poland Convention Bureau - Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Magdalena Kondas, Redaktorka Naczelna MeetingPlanner.pl. Dyskusja koncentrowała się na aktualnej pozycji Polski jako destynacji dla międzynarodowych spotkań i wydarzeń biznesowych oraz na kluczowych czynnikach wpływających na jej konkurencyjność.

W rozmowie podkreślono znaczenie długofalowego, strategicznego podejścia do promocji destynacji MICE, rolę współpracy pomiędzy sektorem publicznym, samorządami i branżą oraz wagę spójnej komunikacji wizerunkowej. Zwrócono również uwagę na rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju, jakości oferty oraz profesjonalizmu lokalnych partnerów jako elementów decydujących o atrakcyjności Polski na arenie międzynarodowej.
Aneta Książek przedstawiła rolę oraz efekty programów realizowanych przez PCB POT, w tym:
- Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń
- Program Rekomendacji Biur Convention, PCO i ITC
- Program Ambasadorów Kongresów Polskich
- Raport przemysł spotkań wydarzeń w Polsce
- Spotlight on Poland
Omówione zostały również dwa projekty edukacyjne: Laboratorium Twórców oraz Destination Poland Green Academy.

Po tej rozmowie rozpoczęło się Laboratorium Twórców z ekspertem infuture.insitute - Marcinem Maciejewskim.
Prezentacje i panele dyskusyjne
W dalszej części MP IMPACT Summit uczestnicy mogli obejrzeć szereg prezentacji oraz paneli dyskusyjnych, w tym prezentację trendów rynku spotkań i wydarzeń przygotowaną przez prof. dr. hab. Krzysztofa Celucha z UMK, rektora Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula w Warszawie. W części zatytułowanej „Trendy 2026. Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ” przedstawił on najważniejsze kierunki rozwoju sektora MICE, wskazując m.in. na wpływ globalnej niepewności, technologii, analityki danych oraz zmieniających się oczekiwań uczestników wydarzeń.
Raport do pobrania dostępny jest na stronie Celuch Consulting - Poland Impact.
Równie istotnym elementem programu był panel dyskusyjny pt. „Jak budować destynację dzięki wydarzeniom, czyli strategia współpracy w regionie na podstawie doświadczeń Mazowsza”. Rozmowa ekspertów koncentrowała się na budowaniu destynacji poprzez wydarzenia oraz na strategii współpracy regionalnej, opartej na doświadczeniach Mazowsza. W panelu uczestniczyli przedstawiciele Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej / Mazovia Convention Bureau, Warszawskiej Organizacji Turystycznej / Warsaw Convention Bureau, agencji eventowej Master Brand, Park of Poland oraz DMC Poland.
MP IMPACT Awards 2025
Integralną częścią MP IMPACT 2025 była gala MP IMPACT Awards , podczas której wyróżniono podmioty i inicjatywy mające istotny wkład w rozwój oraz profesjonalizację polskiego przemysłu spotkań. Nagrody przyznano w czterech kategoriach:
- Inicjatywa - Barometr SOIT X edycja, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, ABR Sesta, współrealizator: Ebury
- Wydarzenie - Dane rynkowe turystycznej Warszawy, Warszawska Organizacja Turystyczna - Warsaw Convention Bureau
- Kampania - Kampania promocyjna „Widzimy się w Sopocie” (#WidzimysiewSopocie), Sopocka Organizacja Turystyczna (Visit Sopot), współorganizator: Miasto Sopot
- MICE for Good - Fala Dobra - inicjatywa MICE wspierana przez przedsiębiorców dla czystych wód Bałtyku, Agencja Ewesa Brand & Customer Experience Agency, za pośrednictwem Fundacji Ewesa, współorganizatorzy: Biznes / Loża Przedsiębiorców - darczyńcy i ambasadorzy projektu, Partnerzy samorządowi - Miasto Szczecin, Miasto Gdańsk, Jednostki miejskie i operatorzy marin - Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia Sp. z o.o., Gdański Ośrodek Sportu, Marina Gdańsk
Szczegóły na stronie meetingplanner.pl
fot. JM, Marcin Faliński
Wyświetl ten post na Instagramie

