Post Tour na Śląsku dla planistów spotkań

Silesia Convention Bureau było partnerem merytorycznym MICE EXPO – targów branży eventowej i turystyki biznesowej, które odbyły się po raz pierwszy w Gliwicach 6 listopada 2025. Goszcząc w regionie planistów spotkań z całej Polski wykorzystano okazję, aby wybranych gości zatrzymać w regionie na dłużej. Stąd pomysł organizacji post touru, który odbył się 6-7 listopada 2025 roku. Organizatorom zależało, by w krótkim czasie pokazać jak śląskie dziedzictwo wykorzystywane jest w branży MICE.
Pośród uczestników znaleźli się goście panelu dyskusyjnego, który w ramach MICE EXPO poprowadził Sebastian Gronet, project manager z Silesia Convention Bureau. Ponadto wśród gości znaleźli się przedstawiciele agencji eventowych oraz korporacji, które szukają nowych destynacji na swoje firmowe wydarzenia. Zaproszono także gości specjalnych – profesora Roba Davidsona, wykładowcę Greenwich Business School oraz właściciela MICE Knowledge oraz Gustava Palaciosa, przedstawiciela CIM Magazin, najważniejszego tytuły branży spotkań w Niemczech. Obaj przyjechali na Śląsk na zaproszenie Silesia Convention Bureau.
Post Tour rozpoczął się koktajlem networkingowym, który odbył się w PreZero Arena Gliwice jako oficjalne zakończenie 1. edycji MICE EXPO. Po jego zakończeniu goście udali się do VOCO w Katowicach na nocleg. To nowy hotel otwarty w czerwcu tego roku, który działa w miejscu dawnego hotelu Katowice – kultowego obiektu z minionej epoki.
Następnego dnia po zwiedzeniu hotelu grupa przejechała do Zabrza, gdzie w Zabytkowej Kopalni Węgla Kamiennego Guido zorganizowano rozgrywkę turbogolfa 320 metrów pod ziemią. Jest to jedna z najbardziej unikatowych ofert team buildingowych nie tylko w regionie, ale i na świecie.
Po emocjonującej rywalizacji uczestnicy mogli zobaczyć unikatową przestrzeń konferencyjną z doskonałą akustyką na tej samej głębokości oraz zjeść śląski obiad w najniżej położonej restauracji w Europie – 320 metrów pod ziemią. W menu znalazł się śląski bombon, czyli kulka z kaszanki w panko oraz śląski klasyk – rolada, kluski i modra kapusta. Za poczęstunek odpowiadała firma Catering Arts.
- Chcę podziękować Silesia Convention Bureau za zaproszenie na MICE EXPO oraz za niezapomniany czas spędzony podczas post touru. Wasza gościnność, energia i cudowna atmosfera, którą stworzyliście, sprawiły, że te dwa dni były pełne pozytywnej mocy i inspiracji. Dzięki Wam wydarzenie było nie tylko merytoryczne, ale również niezwykle przyjemne. To spotkanie było wyjątkowe, a Wasza obecność wniosła do niego niepowtarzalny ładunek energii – mówi Anna Zera, Business Travel Manager w STS SA.
Partnerem śląskiego post touru w Katowicach, Gliwicach i Zabrzu była Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau.
- Post tour zorganizowany przez Silesia Convention Bureau w znakomity sposób pokazał, jak duży potencjał dla branży MICE drzemie w województwie śląskim, od nowoczesnych obiektów, takich jak PreZero Arena Gliwice, po unikatowe przestrzenie w Zabytkowej Kopalni Guido, które pozwalają tworzyć niezapomniane formaty wydarzeń i programów integracyjnych. Takie inicjatywy są niezwykle cenne, ponieważ dają plannerom możliwość bezpośredniego doświadczenia oferty regionu, poznania lokalnych dostawców oraz sprawdzenia w praktyce logistyki wydarzeń. Jako Poland Convention Bureau POT wspieramy tego typu projekty, ponieważ przekładają się one na realne decyzje biznesowe i wzmacniają pozycję Polski, w tym Śląska, na konkurencyjnym rynku międzynarodowych spotkań i wydarzeń - dodaje Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu w Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.
źródło: informacja prasowa Silesia Convention Bureau, fot: Jarosław Marciuk, Dominika Wojniak








