en
en
Kontakt

Polska podsumowała targi IBTM World 2025 w Barcelonie

polska-targi-ibtm-barcelona-turystyka-biznesowa.jpg


Na wspólnym stoisku swoje oferty zaprezentowały Polskie Linie Lotnicze LOT, biura convention z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Gdańska, Poznania, Mazowsza, Śląska, województwa lubelskiego, a także Lubelskie Centrum Konferencyjne, Poznań Event Hub (Grupa MTP) oraz DMC Poland, JAN-POL DMC Poland, Mazurkas DMC Poland i Travel Projekt DMC Poland.

Obecność tak szerokiej reprezentacji pozwoliła na kompleksową prezentację potencjału polskich miast, obiektów i usługodawców – od kongresów stowarzyszeń po szyte na miarę programy incentive.

Polska Organizacja Turystyczna na targach IBTM World 2025 była reprezentowana przez Magdę Mazgaj i Jarosława Marciuka. 

- Obok zaplanowanych rozmów z organizatorami wydarzeń, w trakcie trzech dni targowych zrealizowaliśmy trzy prezentacje na Polskim Stoisku Narodowym dla zaproszonych hosted buyers. Blisko 50 uczestników uzyskało syntetyczne, a jednocześnie inspirujące informacje na temat Polski jako destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych. IBTM World to dla nas również ważna przestrzeń do budowania relacji z dziennikarzami mediów branżowych oraz liderami opinii, B2B influencerami, którzy mogli zapoznać się z najnowszymi informacjami z polskiego rynku MICE. Z przyjemnością słyszeliśmy także opinie, że na polskim stoisku serwowana jest najlepsza kawa – potwierdzały to zarówno liczne głosy odwiedzających Fira Barcelona, jak i poranna kolejka przy wejściu dla hosted buyers. Targi były również okazja do promowania istotnych wydarzeń w Polsce w przyszłym roku - CONNECT Aviation w Lublinie oraz GDS-Forum & Impact Day 2026 w Szczecinie – powiedział Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu w Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.

gds-forum-szczecin-polska-2026-ibtm-world-targi.jpg

Wypowiedzi partnerów

- Podczas trzech intensywnych dni na targach IBTM World w Barcelonie odbyliśmy 45 spotkań z potencjalnymi klientami. Wszystkie z jednym celem - zachęcić ich do organizacji kolejnego wydarzenia w Polsce. Z naszych rozmów wyraźnie wynika, że południowa Europa wciąż pozostaje najchętniej wybieranym kierunkiem przez organizatorów wydarzeń MICE, natomiast Polska konsekwentnie zyskuje na znaczeniu jako wyjątkowa i coraz bardziej rozpoznawalna destynacja. Mieliśmy kilkanaście wyjątkowo obiecujących rozmów, otrzymaliśmy kilka konkretnych zapytań na 2026 i 2027 rok – powiedziała Joanna Montenarh, Członek zarządu i współzałożycielka Travel Projekt DMC.

joanna-montenarh-travel-projekt-dmc-poland.jpg

- Udział w targach IBTM w Barcelonie był dla Lubelskiego Centrum Konferencyjnego niezwykle cennym doświadczeniem. Co szczególnie cieszy, stoisko Polski wzbudzało duże zainteresowanie, a Województwo Lubelskie i Lublin został zauważony jako nowoczesna i atrakcyjna destynacja biznesowa. Dla LCK targi okazały się znakomitą okazją do nawiązania nowych relacji, wymiany doświadczeń oraz prezentacji naszego potencjału na arenie międzynarodowej. Wróciliśmy z wieloma inspiracjami, które pomogą nam dalej udoskonalać ofertę i jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów, pozostając konkurencyjnymi wobec centrów konferencyjnych w Europie i na świecie. Szczególnie ważne jest to teraz, gdy przygotowujemy się do przyszłorocznego jubileuszu 10-lecia LCK oraz do organizacji jednego z największych wydarzeń w historii naszego obiektu – międzynarodowego kongresu branży lotniczej CONNECT Aviation 2026. Tak duże i prestiżowe wydarzenie to dla nas ogromne wyróżnienie, ale także odpowiedzialność, która wymaga ciągłego doskonalenia - podsumowała dr Katarzyna Kwiatosz, Zastępca Dyrektora ds. rozwoju i sprzedaży Lubelskiego Centrum Konferencyjnego.

251119IBTM_Dzien20188.jpg

- Na Polskim Stoisku Narodowym odbyliśmy 47 spotkań i nawiązaliśmy relacje handlowe z 72 partnerami, co należy uznać za bardzo dobry wynik tegorocznej edycji IBTM World. Nasi rozmówcy znają już Polskę - z własnych pobytów lub z rekomendacji znajomych – dlatego ich pytania dotyczyły przede wszystkim konkretnych obiektów, unique venues oraz programów podróży motywacyjnych. Uważam, że perspektywy na przyszły rok są bardzo obiecujące. Wciąż jednak zdarzają się klienci, którzy mają skojarzenia z Polską z dawnych czasów. W tym kontekście rola Polskiej Organizacji Turystycznej i Poland Convention Bureau jest kluczowa, aby konsekwentnie promować Polskę jako jeden z najbezpieczniejszych krajów w Europie. To, co szczególnie podkreślali rozmówcy, to także czystość, nowoczesność oraz polska gościnność, której mogli także doświadczyć na naszym stoisku. Nadal uważam, że „I didn’t expect that” jest jednym z najczęściej wypowiadanych zdań przez naszych klientów podczas oglądania naszych prezentacji, zdjęć hoteli i obiektów. Jeszcze bardziej cieszy nas, gdy słyszymy te słowa po ich wizycie w Polsce – powiedziała Agnieszka Faracik-Leśniak, Managing Partner, DMC Poland.

dmc-poland-agnieszka-faracik.jpg

- W tym roku zaobserwowaliśmy wyjątkowo wielu meeting planerów z ZEA oraz innych krajów arabskich, a także z Indii i Brazylii. Pozytywnym zaskoczeniem jest duże zainteresowanie naszym krajem wśród organizatorów podróży motywacyjnych z Ameryki Południowej, natomiast klienci ze Stanów Zjednoczonych mają już konkretne plany organizacji wydarzeń w Polsce – dodała Faracik-Leśniak.

251118Dzien1_IBTM_20250114.jpg

- Porównując IBTM do innych targów turystycznych np. w Londynie, można zdecydowanie powiedzieć, że więcej dzieje się właśnie w Barcelonie. Mamy dużo spotkań, nowych kontaktów, możliwości współpracy, co skutkuje większą ilością szans dla nas, dla Mazowsza. Nasi bariści zdecydowanie przyciągają ludzi do stoiska, jest mnóstwo chętnych na kawę i przy okazji zaglądają i dowiadują się co się u nas dzieje, co oferujemy. Pierwszego dnia mieliśmy około 17 spotkań. Jest intensywnie, więc nie zawsze znajduję czas na udanie się na panele, ale uważam program za bardzo ciekawy. W zeszłym roku mnie tu nie było, ale mam nadzieję, że uda mi się wziąć udział w kolejnej edycji - przekazała Małgorzata Dąbrowska z Mazovia Convention Bureau.

251119IBTM_Dzien20049_websize.jpg

- Udział Silesia Convention Bureau w tegorocznych targach IBTM 2025 był już naszym trzecim z rzędu i po raz kolejny potwierdził, jak ważna jest stała obecność na najważniejszych wydarzeniach branży MICE. Cieszy nas nie tylko możliwość pozyskiwania nowych kontaktów, ale także podtrzymywanie relacji nawiązanych podczas poprzednich edycji i innych międzynarodowych wydarzeń takich jak IMEX, Conventa czy organizowanych przez Europe Congress. Do Katowic wracamy z konkretnymi zapytaniami oraz bidami, co traktujemy jako wymierny sukces i dowód rosnącego zainteresowania regionem śląskim jako atrakcyjną destynacją na wydarzenia biznesowe - dodał na koniec Sebastian Gronet reprezentujący Silesia Convention Bureau.

Z polskiej perspektywy IBTM World 2025 potwierdziło, że Polska jest postrzegana jako atrakcyjna destynacja dla kongresów, konferencji, wydarzeń korporacyjnych i podróży motywacyjnych. Wspólne aktywności reprezentantów branży MICE z Poland Convention Bureau POT pozwoliła nie tylko zbudować nowe relacje, lecz także wzmocnić wizerunek Polski jako kraju, który konsekwentnie buduje swoją pozycję w światowym przemyśle spotkań.

Na polskim stoisku dostępne było również specjalne międzynarodowe wydanie magazynu THINK MICE.

O targach IBTM World 2025

IBTM World 2025 zakończyło się w zeszłym tygodniu spektakularnym sukcesem, wyznaczając najbardziej innowacyjną, immersyjną i komercyjnie udaną edycję w swojej historii.

Przez trzy intensywne dni wydarzenie przyciągnęło blisko 12 000 uczestników z całego świata, a przestrzeń targowa tętniła przełomowymi pomysłami, aktywnościami i rekordową liczbą ponad 79 000 wcześniej zaplanowanych spotkań - to wzrost o 8% w porównaniu z rokiem 2024.

Tegoroczna edycja podniosła poprzeczkę w wielu obszarach:

  • Prawie 2 500 wystawców — jedna z najsilniejszych reprezentacji w historii wydarzenia.
  • 12% wzrost liczby powracających uczestników, podkreślający rosnącą wartość wydarzenia dla kupujących i dostawców.
  • 49% Hosted Buyers przyjechało spoza Europy, co podkreśla dynamicznie rosnący globalny zasięg IBTM.

Przygotował: Jarosław Marciuk Zdjęcia: Natalia Wisniewska Photography. Strona organizatora targów IBTM World Barcelona.

#IBTMWorld #peoplepowered #PolandCVB #EventprofsPL

586220139_1261486642673427_2484712807456786062_n.jpg

586784001_1261786042643487_8989433387392816293_n.jpg

583987479_1261786265976798_5348349736310732075_n.jpg

584134419_1261785969310161_7815638240651694828_n.jpg

584349268_1261486489340109_8887770744042612196_n.jpg

584886042_1261786862643405_3707062281932988957_n.jpg

585379571_1261486572673434_8295071401322453942_n.jpg

Do góry