ICCA Central European Chapter Meeting 2025 w Poznaniu – międzynarodowe spotkanie branży w Polsce

Międzynarodowe grono uczestników
Tegoroczna edycja zgromadziła członków ICCA (International Congress and Convention Association) z ponad 20 krajów. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele stowarzyszeń, centrów kongresowych, biur convention, organizatorów kongresów oraz liderzy branży MICE. To właśnie różnorodność uczestników pozwoliła na szeroką wymianę doświadczeń i dyskusję o przyszłości przemysłu spotkań w regionie.
Wieczór otwarcia odbył się w malowniczym ogrodzie Portu Sołacz, restauracji mieszczącej się w 100-letnim pieczołowicie zrewitalizowanym budynku usytuowany w sercu malowniczego Parku Sołackiego w Poznaniu.
Gości powitali: Sabrina Żymierska (Grupa MTP), Magdalena Krucz (Polska Organizacja Turystyczna) oraz Jan Mazurczak (Poznań Convention Bureau). To wyjątkowe spotkanie w nieformalnej atmosferze było doskonałym wstępem do dalszych rozmów i inspiracji w trakcie całego wydarzenia.

Jako Poland Convention Bureau POT jesteśmy dumni, że mogliśmy być partnerem tegorocznego ICCA Central European Chapter Meeting. To już kolejny raz, kiedy Polska miała zaszczyt gościć rodzinę ICCA – po Gdańsku, Warszawie i Krakowie do tego grona dołączył teraz Poznań. Każde takie spotkanie wzmacnia nie tylko nasze relacje w ramach ICCA, lecz także pozycję Polski na globalnej mapie przemysłu spotkań i wydarzeń. Cieszy mnie ogromnie, że mogliśmy podzielić się naszymi doświadczeniami oraz przedstawić programy wsparcia, które Polska Organizacja Turystyczna oferuje branży MICE. Jestem przekonana, że spotkanie to umocniło pozycję Poznania i Polski jako atrakcyjnych destynacji dla organizatorów wydarzeń biznesowych – Aneta Książek, Kierowniczka Poland Convention Bureau POT.

Program pełen inspiracji
Program konferencji łączył prezentacje eksperckie, panele dyskusyjne i warsztaty. Uczestnicy mieli okazję pogłębiać wiedzę w takich obszarach jak:
- innowacje technologiczne w obsłudze wydarzeń,
- narzędzia wsparcia dla organizatorów spotkań i kongresów,
- współpraca międzynarodowa i międzysektorowa,
- zrównoważony rozwój w branży MICE,
- rozwój kompetencji przyszłości dla profesjonalistów branżowych.
Sesje networkingowe i integracyjne sprzyjały nawiązywaniu relacji biznesowych oraz wymianie doświadczeń w mniej formalnej atmosferze, co jest jednym z najcenniejszych elementów tego typu spotkań.

Polska Organizacja Turystyczna i Poland Convention Bureau w roli ekspertów
Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau aktywnie uczestniczyła w części merytorycznej wydarzenia.
- Aneta Książek, Kierownik Poland Convention Bureau, udzieliła prelekcji nt. „Member stories: Poland CVB Support Programmes for the Polish meetings industry”. Podczas prezentacji przybliżyła uczestnikom unikatowe programy wsparcia, które Polska Organizacja Turystyczna realizuje dla środowiska spotkań, wskazując na dobre praktyki i sukcesy osiągnięte w ostatnich latach.
- Jarosław Marciuk, Główny Specjalista ds. Marketingu w Poland Convention Bureau, wystąpił z prezentacją „Collaboration with B2B Influencers and MICE KOLs in the era of Instagramisation”. Prelekcja dotyczyła nowych trendów w komunikacji marketingowej oraz znaczenia współpracy z liderami opinii w erze mediów społecznościowych.

Podczas prezentacji na ICCA CEC Meeting w Poznaniu miałem okazję pokazać, że współpraca z twórcami treści i liderami opinii w branży MICE to nie chwilowy trend, lecz strategiczne narzędzie promocji. Dzięki przykładom zrealizowanym w Polsce udowodniliśmy, że kreatywne kampanie i autentyczne podejście do współpracy oraz publikacji na Instagramie czy LinkedIn potrafią inspirować także inne destynacje w Europie. To dowód, że Polska nie tylko aktywnie działa w obszarze marketingu miejsc, lecz także staje się wzorem do naśladowania w zakresie nowoczesnej komunikacji w branży spotkań - podsumował wystąpienie Jarosław Marciuk.
W panelu poświęconym programom ambasadorów kongresów prezeska SKKP, Agnieszka Szymerowska, zaprezentowała uczestnikom dobre praktyki oraz osiągnięcia związane z realizacją Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, prowadzonego przez stowarzyszenie we współpracy z POT PCB.
Spotkanie było wyjątkową okazją do pozyskania nowej wiedzy, kontaktów oraz doświadczeń. Poruszane tematy dotyczyły aktualnych trendów, wyzwań i dało możliwość przemyślenia kierunków działania. Panel, w którym miałam przyjemność uczestniczyć, dotyczący jednego z narzędzi do pozyskiwania wydarzeń Programu Ambasadorów Kongresów, był inspirująca opowieścią doświadczeń dotyczących możliwości wykorzystania go. Pragnę przypomnieć, iż Program AKP działa w Polsce od 1998 roku, jako jeden z najstarszych programów w Europie. Od lat współorganizowany jest przez Polską Organizacja Turystyczną- Poland Convention Bureau oraz nasze Stowarzyszenie. Serdecznie gratuluję wszystkim organizatorom oraz partnerom wydarzenia, z pewnością pozostanie w pamięci dla długo dodała Agnieszka Szymerowska - prezeska Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP).

Polska gościnność i promocja destynacji
Ważnym akcentem wydarzenia była uroczysta kolacja drugiego dnia spotkania w restauracji Młyńska 12, której gospodarzem była Polska Organizacja Turystyczna. To wyjątkowe wydarzenie kulinarne pozwoliło międzynarodowym gościom poznać smak polskiej kuchni, a jednocześnie doświadczyć atmosfery gościnności i otwartości, z których Polska słynie.

Sukces organizacyjny i promocyjny
ICCA CEC Meeting 2025 w Poznaniu stanowił nie tylko przestrzeń wymiany wiedzy i doświadczeń, ale także doskonałą okazję do promocji potencjału biznesowego i turystycznego Miasta Poznania oraz Polski. To również kolejny krok w budowaniu pozycji naszego kraju jako jednego z kluczowych graczy na rynku spotkań w Europie Środkowo-Wschodniej. Sukces w pozyskaniu tego wydarzenia był możliwy dzięki ścisłej współpracy i zaangażowaniu:
- Miasta Poznań
- Grupy MTP
- Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej - Poznań Convention Bureau
- Polskiej Organizacji Turystycznej i Poland Convention Bureau.

Dziedzictwo wydarzenia
ICCA CEC Meeting 2025 w Poznaniu pozostawił po sobie nie tylko wspomnienie inspirujących dyskusji, ale także trwałe efekty w postaci nowych kontaktów biznesowych, zacieśnionych więzi w ramach środowiska ICCA i wzmocnionej pozycji Polski na arenie międzynarodowej. To wydarzenie potwierdziło, że Polska ma wszystkie atuty, aby być gospodarzem największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń branżowych.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem ICCA od 2002 roku, Poznań Convention Bureau od 16 lat, a Grupa MTP oraz Poznań Congress Center należą do stowarzyszenia od ponad 6 lat. To wieloletnie zaangażowanie wszystkich polskich podmiotów owocuje kolejnym wyróżnieniem dla miasta i kraju w postaci możliwości goszczenia wydarzenia.








Dodatkowe infomacje na stronie https://iccacec2025poznan.com/en/
oprac. Jarosław Marciuk

