EFFECT MICE FESTIVAL 2026 - nowe ogólnopolskie wydarzenie branży eventowej już w kwietniu w Łodzi

Study Tour po Łodzi oraz Dinner & Show by Agustin Egurrola
Dzień przed właściwą częścią festiwalu uczestnicy programu Hosted Buyers wezmą udział w wyjątkowym Study Tour po Łodzi, zaprojektowanym przez cztery łódzkie agencje eventowe. Każda z nich przygotowała własny scenariusz, ukazujący odmienne oblicza miasta – od kreatywności i sztuki współczesnej, przez neuroróżnorodność i nowe formaty pracy z uczestnikiem, po industrialne dziedzictwo i eventowe przestrzenie o dużym potencjale produkcyjnym.
Wieczorem Hosted Buyers wezmą udział w Dinner & Show wyreżyserowanym i prowadzonym przez Agustina Egurrolę, przygotowanym specjalnie na tę okazję.
– Łódź od lat rozwija segment MICE, a EFFECT MICE FESTIVAL jest doskonałą okazją, by pokazać potencjał miasta w nowej, ogólnopolskiej skali – mówi Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej. – To wydarzenie otwiera przestrzeń do współpracy między lokalnymi partnerami a branżą z całej Polski. Study Tour, Dinner & Show i format targowy tworzą razem projekt, który może na stałe wpisać się w profesjonalny kalendarz branżowy.
Format EXPO + zaplanowane spotkania 1:1
EFFECT MICE FESTIVAL wprowadza do Polski model łączący targi branżowe z obowiązkowymi i wcześniej umawianymi rozmowami między wystawcami a Hosted Buyers.
Organizatorzy dążą do pozyskania 200 Hosted Buyers, reprezentujących agencje eventowe, działy zakupów i marketingu, firmy korporacyjne oraz instytucje publiczne. Każdy Hosted Buyer odbędzie serię spotkań zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez organizatora.
Wystawcy samodzielnie określą liczbę rozmów, wybierając odpowiedni pakiet – liczba spotkań będzie zależna od wybranej opcji udziału.
Część wystawiennicza zostanie podzielona na kilka tematycznych stref, co ułatwi orientację odwiedzającym i pozwoli wystawcom prezentować ofertę w najbardziej adekwatnym kontekście. Strefy obejmą m.in.:
- Atrakcje eventowe - artyści, animatorzy, pokazy i interaktywne atrakcje dla wydarzeń.
- Technika eventowa - oświetlenie, nagłośnienie, multimedia, AV i efekty specjalne.
- Lokacje i obiekty - hotele, centra kongresowe, hale widowiskowe oraz miejsca plenerowe.
- Wedding & Celebration - dostawcy obsługujący śluby, gale i uroczystości premium, w tym agencje weddingowe.
- Wyposażenie obiektów eventowych - meble eventowe, scenografia, zabudowy i instalacje.
- Agencje eventowe & DMC - firmy specjalizujące się w kompleksowej organizacji eventów, wyjazdów i projektów MICE.
Scena w centrum EXPO – case studies z organizacji niesamowitych eventów
W centralnej części hali EXPO stanie scena kongresowa w formule silent-conference, pozwalająca na jednoczesne prowadzenie prelekcji i aktywności targowych. Organizatorzy spodziewają się około 2000 uczestników. Na scenie zaplanowano krótkie, dynamiczne wystąpienia oparte na case studies z największych i najciekawszych wydarzeń realizowanych w Polsce – zarówno dużych produkcji, jak i mniejszych, nietypowych eventów.
Prelegenci opowiedzą o procesach kreatywnych, zapleczach organizacyjnych i technicznych oraz o wyzwaniach projektowych. Na scenie nie zabraknie również znanych nazwisk, ale organizatorzy będą je odsłaniać na kolejnych etapach.
Organizatorzy podkreślają, że program merytoryczny będzie jednym z najmocniejszych filarów festiwalu.

Wieczorna Gala Polecani w Eventach – finał festiwalu
Po zakończeniu części targowej uczestnicy przeniosą się do DoubleTree by Hilton Łódź, gdzie odbędzie się wieczorna Gala Polecani w Eventach. W wydarzeniu weźmie udział około 800 osób, w tym Hosted Buyers i przedstawiciele branży eventowej.
Podczas Gali zostaną wręczone nagrody w plebiscycie Polecani w Eventach, a po części oficjalnej rozpocznie się całonocna celebracja z muzyką na żywo, występem gwiazdy wieczoru i open barem. To kulminacyjny punkt EFFECT MICE FESTIVAL, będący jednocześnie świętem branży eventowej i podziękowaniem dla jej przedstawicieli.
– Chcieliśmy stworzyć wydarzenie, które odpowiada na realne potrzeby branży – daje przestrzeń do ekspozycji, ułatwia bezpośrednie rozmowy biznesowe i buduje relacje w formule przyjaznej, nowoczesnej i efektywnej – mówi Rafał Krzycki, organizator festiwalu. – Łódź, jako miasto centralne, doskonale skomunikowane, staje się naturalnym miejscem spotkań MICE. EFFECT MICE FESTIVAL ma być wydarzeniem, na które czeka się co roku.
Rejestracja na EFFECT MICE FESTIVAL
Rejestracja dla wszystkich, w tym wystawców i Hosted Buyers, jest dostępna na stronie EFFECT MICE FESTIVAL www.effectmice.pl. Udział dla przedstawicieli agencji eventowych oraz przedstawicieli działów marketingu, PR i HR firm zlecających lub samodzielnie organizujących eventy jest bezpłatny.
ORGANIZATORZY
- Horeca Media Group - wydawca portalu Polecani w Eventach www.polecaniweventach.pl, organizator plebiscytu o tej samej nazwie oraz właściciel branżowej grupy eventowej na Facebooku.
- Łódzka Organizacja Turystyczna (ŁOT) www.lodz.travel - to lokalne stowarzyszenie powołane do promocji turystyki w mieście. Zrzesza ponad 140 firm i instytucji z branży turystycznej działających na terenie Łodzi, wspólnie budując atrakcyjną ofertę dla mieszkańców i odwiedzających.
źródło: informacja prasowa Łódź Convention Bureau

