Łódź i The Loop bohaterami artykułów w wydawnictwach grupy SudPresse – letnia promocja Polski we francuskojęzycznej części Belgii
Publikacje ukazały się w wydawnictwach grupy Sudpresse - największego wydawcy prasy francuskojęzycznej w Belgii. Grupa publikuje kilkaset tysięcy egzemplarzy dzienników regionalnych i dociera do ponad 1 miliona czytelników dziennie. To medium o bardzo szerokim zasięgu, które w dużym stopniu kształtuje opinię publiczną w Walonii.
Łódź w obiektywie MAXX
Pierwsza podróż prasowa została przygotowana dla dziennikarki piszącej dla magazynu MAXX, nowoczesnego tygodnika lifestyle’owego, oferującego czytelnikom inspiracje z zakresu kultury, podróży, kulinariów, wystroju wnętrz i mody. Jest on dystrybuowany razem z takimi dziennikami jak La Meuse, La Province, La Nouvelle Gazette, Nord Eclair i La Capitale, docierając co weekend do czytelników w Walonii i Brukseli.
Dziennikarka odwiedziła Łódź podczas Łódź Design Festival, jednego z najważniejszych wydarzeń kulturalnych i designerskich w Polsce. Efektem wyjazdu był dwustronicowy artykuł o tytule wykorzystującym grę słów „La Pologne à contre-fil”. Tytuł dosłownie znaczy „Polska pod nitkę” nawiązując do włókienniczej przeszłości Łodzi a w przenośni sugeruje, że miasto potrafi zaskoczyć, pokazując inne, nieoczywiste oblicze. Autorka w tekście pełnym superlatyw ukazała Łódź jako wibrującą metropolię, która łączy przemysłowe dziedzictwo z nowoczesną kulturą, oryginalnymi muzeami i zaskakującą ofertą dla turystów z Belgii.
225 km szczęścia w polskich górach - przygoda na trasie The Loop
Drugim projektem zrealizowanym z grupą Sudpresse, którego efekty można było poznać tegorocznego lata był artykuł na temat oferty turystyki wędrownej na Śląsku. Dzięki współpracy ze Śląską Organizacją Turystyczną i Lokalną Organizacją Turystyczną „Beskidy”, dziennikarze grupy Sudpresse poznali trasę The Loop – wyjątkową górską pętlę wędrowną o długości 225 km. Z tej wizyty powstał artykuł, w którym opisano Polskę i Sląsk jako destynacje oferujące duży wybór ciekawych i pięknych tras wędrownych a The Loop jako trasę idealną dla belgijskich amatorów pieszych wędrówek. Tekst podkreśla różnorodność krajobrazów, piękno przyrody, dobre przygotowanie logistyczne trasy, szeroki wybór miejsc noclegowych i potencjał polskich gór jako destynacji turystyki aktywnej.
Oba artykuły są przykładem, jak dzięki profesjonalnie przygotowanym podróżom prasowym można budować atrakcyjny wizerunek Polski w zagranicznych mediach. Publikacje w tak poczytnych tytułach, jak lifestyle’owy magazyn MAXX czy codzienne gazety grupy Sudpresse, zapewniają Polsce obecność w świadomości setek tysięcy belgijskich czytelników.

