en
en
Kontakt

Amerykańskie stowarzyszenie USTOA prezentuje serię „Global Kitchen” czyli smakowanie kultury przez jedzenie. W tej kulinarnej podróży nie mogło zabraknąć Polski

ustoa1.JPG

Widzowie mają okazję zanurzyć się w różnorodność smaków i aromatów z różnych zakątków świata: od wypieku kruchego pastizzi na Malcie, po rodzinne receptury karelskich pierogów w Finlandii, a w Quebecu zatrzymać się w klimatycznej restauracji, serwującej prostą, ale kultową kanapkę z grillowaną mortadelą.

Natomiast w Polsce, w Warszawie, kamera zagląda m. in. do lokalnej piekarni, gdzie na oczach widzów powstają klasyczne pączki z marmoladą.

Ogromnie cieszy fakt, że udało nam się włączyć Polskę do tak wyjątkowego projektu i pokazać bogactwo polskich kulinariów przez pryzmat Warszawy, a wyjątkowym oprowadzającym został ceniony szef kuchni w restauracji Epoka, Marcin Przybysz.” – komentuje Paula Fanderowska, dyrektorka ZOPOT w Chicago.

Tego typu inicjatywy są okazją do pokazania naszego kraju szerokiej amerykańskiej publiczności właśnie w kontekście turystyki kulinarnej, trafiając szczególnie do podróżnych, którzy docenią dobre jedzenie (foodies) oraz podróżują zgodnie z zasadami turystyki zrównoważonej, czerpiącej z lokalnych zasobów produktowych i poszukującej małych, lokalnych usług i dostawców. Zapewne nie udałoby się zrealizować tego projektu, gdyby nie wsparcie i pomoc Stołecznego Biura Promocji” – dodaje Fanderowska.

Podsumowując projekt, prezes i dyrektor generalny USTOA, Terry Dale, podkreśla, że kulinarne doświadczenia są niezwykle istotnym elementem podróży:

Po sukcesie poprzednich kampanii, takich jak ‘USTOA's Picture Yourself In...’ i ‘USTOA On Tour Live’, seria Global Kitchen nadal podkreśla znaczenie wartościowych i angażujących podróży, które są nieodłączną częścią doświadczeń oferowanych przez naszych touroperatorów. W końcu jedzenie niesie w sobie tradycję pokoleń i opowiada historię mieszkańców, odwiedzanego miejsca i jego wartości.

Produkcja powstała dzięki współpracy USTOA z Polską Organizacją Turystyczną, Malta Tourism Authority, Visit Finland oraz Alliance de l’Industrie Touristique du Québec.

ustoa2.JPG

Więcej informacji oraz dostęp do odcinków i książki kucharskiej:

https://ustoa.com/globalkitchen

https://ustoa.com/

Nota:

USTOA – amerykańskie stowarzyszenie United States Tour Operators Association generujące łącznie przychody w wysokości 24,4 miliarda dolarów, każdego roku oferuje dzięki swoim członkom, ponad 8 milionom podróżnych dostęp do wyjątkowych wycieczek, pakietów turystycznych i rozwiązań szytych na miarę. Organizacja od ponad 50 lat cieszy się zaufaniem w branży, zapewniając edukację, bezpieczeństwo i wsparcie zarówno konsumentom, jak i doradcom turystycznym. Dzięki Programowi Pomocy Podróżnym (Travel Assistance Program), USTOA chroni płatności klientów do kwoty 1 miliona dolarów w przypadku niewypłacalności operatora.

Do góry