Wniosek + Umowa
Dokumentacja aplikacyjna dla Działania 6.4 PO IG
Formalne wymogi przygotowania dokumentacji ({docs alias="269ddae5779957e16395393a9dc77d29"[0]}pobierz wersję z maja 2010{/docs})
Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie ({docs alias="instrukcja-do-wniosku"[0]}pobierz wersję z września 2010{/docs})
WNIOSEK O DOFINANSOWANIE PROJEKTU ({docs alias="wniosek-o-dofinansowanie-lipiec2010"[0]}pobierz wersję z lipca 2010{/docs})
Zał.1 Studium Wykonalności
- Zalecenia do Studium Wykonalnosci ({docs alias="zalecenia-do-sw"[0]}pobierz wersję z lipca 2010{/docs})
- zał. A Harmonogram rzeczowo-finansowy ({docs alias="4775d3bcf57b153a3175a8d13a2ec30b"[0]}pobierz wersję z marca 2010{/docs})
- zał. B Elementy analizy finansowej ({docs alias="31dd855b26422b2ba9e27958c88c55ed"[0]}pobierz wersję 1.0{/docs})
- zał. C Elementy analizy ekonomicznej (analiza ryzyka i analiza wrażliwości) ({docs alias="d9158282888b031e1e24206527b8c6d0"[0]}pobierz wersję 1.0{/docs})
- zał. D Ocena wystepowania pomocy publicznej ({docs alias="ad77f59613d6bcd32fdef1033f79da03"[0]}pobierz wersję 1.0{/docs})
- zał. G Harmonogram zamowien w ramach projektu ({docs alias="537058cba75f413981b3ada32360d591"[0]}pobierz wersję 1.0{/docs})
- Warianty rozwoju społeczno-gospodarczego Polski ({docs alias="4dfbba02b48129b0f57817d49d9817cc"[0]}fragment Wytycznych MRR{/docs})
Zał.2 Oświadczenie o dysponowaniu dokumentacją projektową ({docs alias="zal-2-oswiadczenie-o-dysponowaniu-dokumentacja-projektowa"[0]}pobierz wersję z lipca 2010{/docs})
Zał.3 Ankieta i Oświadczenie o kwalifikowalności podatku VAT ({docs alias="c3a9062c80ef83f15b84eb06596d21cb"[0]}pobierz wersję z 9 czerwca 2010{/docs})
Zał.4 Oświadczenie o otrzymanej pomocy publicznej i de minimis ({docs alias="bb5cd7086b4831af0dcb92826a118e37"[0]}pobierz wersję z września 2010{/docs})
Zał.5 Umowa / porozumienie partnerskie w sprawie realizacji projektu - wymagane elementy ({docs alias="5cc45167d70385c1c5fe68ba42230cab"[0]}pobierz wersję 1.0{/docs})
DOKUMENTACJA ŚRODOWISKOWA
Oświadczenie Beneficjenta wraz ze wzorem listy załączników - dokumentacja O.O.Ś. ({docs alias="905bb37cbc0586f6f3248a16ef3afc20"[0]}pobierz{/docs})
Wykaz dokumentacji niezbędnej do dokonania oceny środowiskowej ({docs alias="dokumentacja-oceny-srodowiskowej"[0]}pobierz{/docs})
Formularz Ia z Wytycznych MRR dot. O.O.Ś. ({docs alias="formularz-1a-po-1511"[0]}pobierz{/docs})
Formularz Ib z Wytycznych MRR dot. O.O.Ś. ({docs alias="formularz-1b-po-1511"[0]}pobierz{/docs})
Dla przedsięwzięć, dla których wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach złożono przed dn. 15 listopada 2008, mają zastosowanie poniższe dokumenty:
{docs alias="25eb8fba0279ecf67d07a2afec5fbccd"[0]}Formularz Ia{/docs}
{docs alias="096dedbe47b935806c88c42c8d586e2e"[0]}Formularz Ib{/docs}
UMOWA O DOFINANSOWANIE PROJEKTU
Wzór umowy o dofinansowanie ({docs alias="umowaodofinansowanie"[0]}pobierz wersję z kwietnia 2011{/docs})
Zał.6 Harmonogram rzeczowo-finansowy Projektu ({docs alias="4fcc143e4c5d563113f7ce3afc53e10e"[0]}pobierz wersję z marca 2010{/docs})
Zał.7 Harmonogram płatności ({docs alias="za-do-umowy-harmonogram-platnosci"[0]}pobierz wersję z lutego 2012{/docs})
Zał.8 Oświadczenie Beneficjenta o otrzymanej pomocy publicznej oraz pomocy de minimis (jeżeli dotyczy) ({docs alias="d5984c0a3c28970af2d859208e0f8267"[0]}pobierz wersję z marca 2010{/docs})
Zał.9 Oświadczenie Beneficjenta dotyczące podatku od towarów i usług (VAT) oraz druk VAT-5 wystawiony przez właściwy organ podatkowy ({docs alias="zal9oswiadczenieovatsierpien2010"[0]}pobierz wersję z sierpnia 2010{/docs})
Zał.10 Oświadczenie Beneficjenta dotyczące decyzji administracyjnych ({docs alias="zal10oswiadczenieodecyzjachadminsierpien-2010"[0]}pobierz wersję z sierpnia 2010{/docs})
Zał.11 Wzór deklaracji wekslowej oraz weksla in blanco ({docs alias="1f86b9ed9622e4363fc65d2e1b453659"[0]}pobierz wersję z marca 2010{/docs})
Lista najczęściej popełnianych błędów (wniosek o dofinansowanie)
- Większość błędów wynika z niestosowania się do zaleceń Instrukcji do wniosku o dofinansowanie. Beneficjent zanim przystąpi do wypełniania wniosku i załączników powinien odwiedzić stronę internetową POT, na której dostępne są wszystkie materiały dotyczące Działania 6.4 PO IG i sprawdzić, czy stosuje się do aktualnych wzorów dokumentów aplikacyjnych. IW publikuje niezwłocznie wszelkie zmiany tylko i wyłącznie na swojej stronie internetowej.
- Wypełnienie nieaktualnego wzoru formularza wniosku. Projekt należy przedstawić na formularzu wniosku o dofinansowanie zgodnym z obowiązującym wzorem, dostępnym na stronie www.pot.gov.pl/fundusze.
- Stosowanie niewłaściwych (nieaktualnych) wzorów załączników. Dołączane do wniosku załączniki należy przedstawiać do IW na obowiązujących wzorach, dostępnych na stronie www.pot.gov.pl/fundusze.
- Beneficjenci zazwyczaj błędnie określają status i typ beneficjenta. W przypadku Beneficjentów –w większości jednostek samorządów terytorialnych – występują problemy w określeniu ich statusu. W takim przypadku, zgodnie z rozporządzeniem KE nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r., w rubryce dotyczącej Statusu podmiotu należy wskazać, że jest on przedsiębiorcą „innym”).
- Błędne wpisywanie nazw kategorii wydatków kwalifikowalnych. Często są one niezgodne z nazwami zawartymi w Wytycznych lub odpowiednich programach pomocowych. W celu jednoznacznego ustalenia kwalifikowalności kosztów zaplanowanych w ramach projektu, w części budżetowej należy używać wyłącznie pełnych nazw poszczególnych pozycji kosztowych ujętych w Wytycznych MRR w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (w tym zwłaszcza w szczegółowej liście dla Działania 6.4 PO IG) lub w adekwatnym dla projektu Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki.
- Błędy rachunkowe w źródłach finansowania i budżecie projektu. Beneficjenci często podają cząstkowe dane (kosztów kwalifikowanych, niekwalifikowanych, VAT), których suma nie jest równa zapisom odpowiadających danych w załącznikach do Studium Wykonalności.
- Wskaźniki produktu i rezultatu niezgodne z zapisami Instrukcji. Wskaźniki kluczowe, które Beneficjent wskaże jako adekwatne dla projektu muszą być w pełni zgodne z listą wskaźników występującą w Krajowym Systemie Informatycznym.
- Kwoty występujące w załącznikach do Wniosku (a zwłaszcza Studium Wykonalności) są niespójne z danymi w formularzu wniosku. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby kwoty (cząstkowe i całkowite) zawarte w załącznikach były zgodne z odpowiadającymi im danym w formularzu wniosku.
- Brak paraf i/lub podpisów i pieczęci na Załącznikach. Formularz wniosku o dofinansowanie powinien zawierać na każdej stronie parafkę osoby/osób uprawnionej/uprawnionych do reprezentowania Beneficjenta. Dodatkowo podpis/podpisy (wraz z pieczęcią imienną oraz pieczęcią instytucji) powinien/powinny zostać zamieszczony/zamieszczone na końcowych stronach wniosku, tj. pod Oświadczeniami Beneficjenta. Pierwszą stronę każdego z załączników należy opatrzyć podpisem (wraz z pieczęcią imienną) osoby/osób uprawnionej do reprezentowania Beneficjenta, a każdą z następnych stron jej parafką. Ponadto, jeśli załącznik zawiera Oświadczenie Beneficjenta, pod jego treścią również powinien złożony podpis ww. osoby/osób.

