en
en
Kontakt

Wrocław - dobre praktyki

Wrocławskie obiekty kongresowo-konferencyjne, hotelowe oraz organizatorzy turystyki biznesowej również włączyli się w szereg działań mających na celu przywrócenie ich sprawnego funkcjonowania w czasie pandemii COVID-19. 

Wroc_1170a.jpg

Hotele oraz obiekty konferencyjno-kongresowe wprowadziły różnorodne pakiety dobrych praktyk, aby zapewnić jak największy komfort i bezpieczeństwo swoim gościom oraz klientom. Ponadto, niektóre z obiektów podjęły różnego rodzaju inicjatywy, które dodatkowo wsparły działania na rzecz społeczności lokalnej. Na laurach nie spoczęli również wrocławscy organizatorzy turystyki biznesowej, a ich kalendarze zaczynają zapełniać się w szybkim tempie w drugiej połowie roku. Poniżej prezentujemy kilka przykładów z Wrocławia, które pokazują, że zarówno hotele, obiekty konferencyjno-kongresowe jak i organizatorzy turystyki biznesowej robią wszystko, aby każdy mógł odwiedzić nasze miasto i poczuć się w nim bezpiecznie.

Kompleks WenderEDU Business Center położony jest w samym sercu Wrocławia, w najstarszej części miasta zwanej Ostrowem Tumskim. Obiekt stworzył procedurę 4 kroków: #bezpiecznaRecepcja, #bezpiecznyBudynek, #bezpiecznyPokój, #bezpiecznyPersonel, która ma na celu wdrożenie dodatkowych działań zabezpieczających w tych obszarach. Wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu recepcji mają przyczynić się do zwiększenia dystansu pomiędzy obsługą a gośćmi, wszystkie osoby będą obsługiwane pojedynczo przez personel wyposażony w jednorazowe maseczki oraz rękawiczki. W ramach akcji #bezpiecznyBudynek, obiekt wprowadził między innymi dodatkową dezynfekcję pomieszczeń oraz przearanżował jadalnie w taki sposób, aby umożliwić gościom zachowanie odpowiedniego dystansu. Dodatkowo, #bezpiecznyPokój ma zapewnić gościom obiektu jak największy komfort oraz ochronę. Pomiędzy opuszczeniem pokoju, a zameldowaniem kolejnego gościa obowiązuje minimalnie 12 godzinna przerwa. Jest on pooddawany dezynfekcji zgodnej
z obowiązującymi standardami sanitarnymi. W trakcie tworzenie procedur bezpieczeństwa WenderEDU Business Center nie zapominało o swoim personelu, w ramach kolejnego kroku #bezpiecznyPersonel. Każdy z członków zespołu został odpowiednio przeszkolony z obowiązujących procedur sanitarnych, otrzymali również niezbędne środki ochrony osobistej.

Terminal Hotel*** to nowoczesny obiekt zaprojektowany dla osób podróżujących prywatnie, służbowo oraz turystycznie. Widok na Autostradową Obwodnicę Wrocławia oraz lokalizacja w promieniu jedynie 2 km od Portu Lotniczego we Wrocławiu sprawia, iż Terminal Hotel stanowi doskonałe miejsce dla gości ceniących sobie swobodę podróżowania. W związku z pandemią COVID-19, obiekt zaproponował swoim gościom szereg rozwiązań, które mają zapewnić im jak największy komfort oraz bezpieczeństwo w trakcie pobytu w hotelu. Podczas zameldowania, przy stanowisku recepcyjnym, może przebywać tylko jeden gość, natomiast zaraz po przyjeździe wszystkim osobom zostanie zmierzona temperatura bezdotykowym termometrem. Ponadto, pokoje hotelowe w obiekcie nie są sprzątane podczas pobytu, jedynie na specjalne życzenie gościa, natomiast po każdym gościu hotelowym pokoje są gruntownie sprzątane i dezynfekowane. W kwestii posiłków, Terminal Hotel*** wprowadził specjalne menu śniadaniowe, które jest przygotowywane indywidualnie dla każdego klienta. We wszystkich strefach ogólnodostępnych obowiązuje nakaz poruszania się w maseczkach i dotyczy on zarówno pracowników hotelu, jak i gości.

Hotel HP Park Plaza**** usytuowany jest w samym centrum miasta, naprzeciwko Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie łatwo dojechać można z AOW, A4 i A8. Położenie nad rzeką Odrą, w otoczeniu zieleni i wysp odrzańskich z placami zabaw, bliskość różnorodnych atrakcji sprawia, że jest to doskonałe miejsce zarówno dla gości podróżujących w celach służbowych, jak i szukających relaksu rodzin. Obiekt potwierdza, że zachowuje jak najwyższe standardy dotyczące higieny i zasad utrzymania czystości. W ramach akcji #bezpiecznyHPParkPlaza, hotel będzie prowadził szereg działań na rzecz zachowania jak największych środków ostrożności, począwszy od przestrzeni restauracyjnych, aż po pokoje hotelowe. W miejscach ogólnodostępnych znajdują się płyny dezynfekujące, powierzchnie ogólnodostępne dezynfekowane są co kilka godzin. Na życzenie gości na recepcji dostępny jest pakiet z podstawowymi środkami ochronnymi (maski, rękawiczki). Wdrożono nowe procedury sprzątania, między innymi, pokoje są dezynfekowane po każdym gościu i przygotowywane z pomocą oczyszczacza powietrza wyposażonego w filtr HEPA 12 lub HEPA 14. Dodatkowo, obiekt rozszerzył ofertę room service, dając gościom większą możliwość zamawiania różnorodnych dań bezpośrednio do pokoi. Personel hotelu jest przeszkolony z zasad bezpieczeństwa zgodnie z wytycznymi służb sanitarnych.

Hotel Platinum Palace Wrocław***** to kameralny, butikowy hotel, który jest położony obok malowniczego Parku Południowego we Wrocławiu. Obiekt postanowił włączyć szereg działań, które mają na celu zapewnić bezpieczeństwo zarówno gościom hotelowym, jak i pracownikom obiektu. Goście hotelowi będą wypełniać specjalne oświadczenie dotyczące bezpiecznego pobytu w obiekcie, ponadto w trakcie meldunku zostanie im zmierzona temperatura bezdotykowym termometrem. Dodatkowo, osoby przebywające w hotelu obowiązuje stosowanie maseczek ochronnych w trakcie korzystania ze wspólnych przestrzeni obiektu, które są na bieżąco dezynfekowane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Wszystkie pokoje są poddawane dezynfekcji po każdym gościu hotelowym, a dodatkowe sprzątanie odbywa się na specjalnie życzenie gości. Personel hotelu, który świadczy serwisy ma obowiązek noszenia maseczek oraz jednorazowych rękawiczek. Ponadto, pracownicy hotelu będą systematycznie szkoleni, zgodnie z wytycznymi służb sanitarnych.

DoubleTree by Hilton Wrocław***** wprowadził w swoim obiekcie procedury, które obowiązują całą sieć hoteli. Firma Hilton opracowała światowy program - Hilton CleanStayTM, który zapewni bardziej restrykcyjne standardy czystości i dezynfekcji. Ten program został opracowany we współpracy z ekspertami z zaufanych marek do dezynfekcji powierzchni. Dodatkowo, eksperci z zespołu ds. zapobiegania i kontrolowania zakażeń będą doradzać i pomagać w ulepszaniu protokołów dezynfekcji. Sieć hoteli Hilton potwierdza, że zachowują jak najwyższe standardy dotyczące higieny i utrzymania czystości. W odpowiedzi na pandemię COVID-19 podjęli dodatkowe kroki skonsultowane z międzynarodowymi i krajowymi organizacjami z obszaru zdrowia publicznego (w tym także WHO i CDC), aby jeszcze bardziej zaostrzyć zasady dotyczące higieny i utrzymania czystości.

Hotel Service 24 to działający na wrocławskim rynku organizator turystyki biznesowej, organizator eventów, a także rekomendowany przez CBW Profesjonalny Organizator Kongresów. Firma nie tylko wspiera branżę turystyczną, ale również dba o bezpieczeństwo wracających do hoteli gości. HS24 stworzył antybakteryjny pakiet wstawek do pokoi dla gości hotelowych, w skład którego wchodzi maseczka wielokrotnego użytku oraz żel antybakteryjny. Nie zwalniają także tempa w kwestii eventów. Część z nich została przeniesiona na przyszły rok, ale druga połowa roku zapowiada się optymistycznie. W planach jest realizacja kilku spotkań dla stałego klienta z branży bankowości oraz klienta z branży motoryzacyjnej, który planuje swoje wydarzenie w listopadzie. Dodatkowo, HS24 zamierza podjąć się organizacji kilku spotkań na łączną liczbę ponad 1200 uczestników w obiektach na terenie Dolnego Śląska, jak i całej Polski.

Inspire Congress jest jednym z lokalnych PCO, które organizuje nadchodzące wydarzenia w okresie jesiennym, a ich firma działa na rynku od 2007 roku. W bazie Inspire Congress znajdują się obiekty, z którymi nawiązali stałą współpracę, dzięki czemu na bieżąco monitorują zmiany w poszczególnych lokalizacjach. W ich jesiennym kalendarium są miedzy innymi: III Konferencja Limfologiczna – Obrzęki limfatyczne 2020, Konferencja Ginekologiczno-Położnicza z udziałem Gości Zagranicznych oraz Integracyjna Medycyna Bólu.

Art Hotel**** postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz nowym wyzwaniom, powstałym w wyniku niecodziennej sytuacji. Obiekt przygotował specjalną politykę bezpieczeństwa oraz dodatkowe procedury sprzątania i dezynfekcji pomieszczeń, jak i zalecane przez służby sanitarne środki bezpieczeństwa. Dodatkowo Art Hotel**** wprowadził również zmiany w ofercie obiektu oraz jego poszczególnych funkcjach, takie jak zalecanie płatności bezgotówkowych czy elastyczne warunki anulacji. Ponadto, został uruchomiony nowy projekt „Art na wynos”, który umożliwia zamówienie do Waszych domów wyjątkowych dań oraz produktów z hotelowej restauracji.

Personel hotelu The Bridge Wroclaw – Mgallery***** oraz restauracji Craft włączył się natomiast w działania pomocowe na rzecz instytucji zmagających się z pandemią COVID-19 we Wrocławiu. Każdego dnia przygotowują 100 ciepłych obiadów, które są dowożone do lokalizacji wskazanych przez Fundację ERMED. Cały proces przygotowywania posiłków odbywa się z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa. Wśród wspartych instytucji znalazło się Centrum Zarządzania Kryzysowego we Wrocławiu oraz Izolatorium Dolnośląskiego Centrum Chorób płuc w Obornikach Śląskich. Lista ta stale się powiększa, a kolejne posiłki już niebawem trafią do oddziałów szpitalnych: Kliniki Hematologii, Nowotworów Krwi i Transplantacji Szpiku oraz Oddziału Intensywnej Terapii Dziecięcej i Anestezjologii. Dyrektor Generalny Hotelu - Timea Balzer wie doskonale jak ważne jest angażowane się w sprawy społeczności lokalnych – cyt. "Pomoc personelowi medycznemu jest teraz szczególnie ważna. Angażowanie się w sprawy istotne dla lokalnej społeczności to jedna z wartości, którymi kierujemy się w hotelu The Bridge Wrocław MGallery".

Hotel Traffic** to nowopowstały obiekt, który również postanowił uruchomić specjalną politykę bezpieczeństwa w ramach akcji #stopwirus. Hotel zlokalizowany jest w centrum Wrocławia, w zabytkowej dzielnicy dobrze skomunikowanej z resztą miasta i zaledwie w odległości 5 minut spacerem od wrocławskiego Ratusza. Obiekt podjął szereg działań, które mają na celu zminimalizowanie zagrożenia zarażenia się koronawirusem SARS COVID-19 na terenie obiektu. Pracownicy hotelu wyposażeni są w sprzęt ochronny: maseczki oraz rękawiczki jednorazowe, które są przez nich noszone w trackie pracy oraz podczas kontaktu z gośćmi. Recepcja została dodatkowo oddzielona od gości płytą pleksi. Ponadto, przy wejściu do recepcji, na recepcji, przed wspólną łazienką, barem, windą, a także przed wejściem do każdego skrzydła zostały zamontowane dystrybutory z płynem do dezynfekcji dłoni. W ramach prowadzonej w hotelu dezynfekcji, karty do pokoi są również sterylizowane światłem UV-C każdorazowo po oddaniu ich przez gości oraz profilaktycznie przed ponownym ich wydaniem. Dodatkowo, śniadania w obiekcie wydawane są w formie breakfastboxów. Dla zachowania jak najwyższych standardów bezpieczeństwa, Hotel Traffic podjął współpracę z firmą zajmują się profesjonalną dezynfekcją pomieszczeń. Goście hotelowi, na miejscu w obiekcie, mają obowiązek zapoznać się z tymi oraz innymi zasadami, które są dostępne zarówno w recepcji, jak i w pokojach hotelowych.

Do działalności powracają także atrakcje turystyczne Wrocławia. Można wybrać się między innymi do ZOO i Afrykarium, oczywiście z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa. Wrocławskie ZOO otwiera się po dwóch miesiącach od zamknięcia w związku z zagrożeniem epidemicznym. Zdecydowana większość atrakcji będzie czynna dla odwiedzających. Niektóre pawilony zostaną na razie wyłączone ze zwiedzania ze względów epidemicznych, ale zwierzęta będzie można oglądać na wybiegach zewnętrznych. Przed odwiedzinami warto zapoznać się z nowym regulaminem zwiedzania dostępnym na stronie ZOO, który powstał, aby zapewnić odwiedzającym maksimum bezpieczeństwa.

Zapraszamy również do zapoznania się z pełną treścią polityki bezpieczeństwa w poszczególnych obiektach:
Kompleks WenderEDU Business Center
Hotel HP Park Plaza****
Hotel Platinum Palace Wrocław*****
DoubleTree by Hilton Wrocław*****
Art Hotel****
Wrocławskie ZOO

Źródło: Convention Bureau - Wrocław

Do góry