en
en
Kontakt

Szkolenie dla Zarządców projektu Polskie Marki Turystyczne

W środę, 10 grudnia 2025 roku w Warszawie (hotel Novotel Warszawa Centrum) z inicjatywy Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się specjalistyczne szkolenie dedykowane zarządcom projektu Polskie Marki Turystyczne, poświęcone zagadnieniu grywalizacji oraz wykorzystaniu jej narzędzi w kreowaniu nowoczesnych produktów i doświadczeń turystycznych.

IMG_5693.jpeg

Wydarzenie zostało przeprowadzone merytorycznie przez zespół ekspertów w składzie: dr Piotr Kociszewski (Uniwersytet Warszawski), dr Michał Koskowski (SGH) oraz dr Agnieszka Muszyńska (AWF Warszawa), będących jednocześnie autorami raportu na temat gamifikacji i grywalizacji, opracowanego na zlecenie POT.

IMG_5663.jpeg

Podczas szkolenia uczestnicy mieli okazję poznać zarówno podstawy teoretyczne, jak
i praktyczne przykłady działań grywalizacyjnych stosowanych w turystyce w Polsce i na świecie. Prelegenci omówili m.in.:

  • rolę grywalizacji w budowaniu atrakcyjności destynacji turystycznych,
  • sposoby zwiększania zaangażowania użytkowników poprzez zadania, punkty, narracje
    i elementy rywalizacji,
  • przykłady udanych wdrożeń narzędzi mobilnych, questów terenowych, gier miejskich oraz interaktywnych kampanii promocyjnych,
  • znaczenie danych oraz analityki przy projektowaniu doświadczeń wykorzystujących mechaniki gier.

IMG_5671.jpeg

Obecni podczas wydarzenia  przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki aktywnie włączali się w dyskusję dotyczącą kierunków rozwoju turystyki w Polsce oraz możliwości wspólnego wdrażania innowacji w ramach projektu Polskie Marki Turystyczne.

IMG_5683.jpeg

Szkolenie miało charakter interaktywny, dzięki czemu uczestnicy wzięli udział w ćwiczeniach projektowych oraz warsztatach, które pozwoliły na stworzenie własnych koncepcji rozwiązań grywalizacyjnych. Wymiana doświadczeń między uczestnikami oraz ekspertami stworzyła przestrzeń do inspirujących rozmów i wypracowania nowych pomysłów na rozwój marek.

IMG_5689.jpeg

Wydarzenie zostało wysoko ocenione przez osoby uczestniczące, które podkreślały zarówno merytoryczną wartość spotkania, jak i jego inspirujący oraz praktyczny charakter.

 

Do góry