Polska na IMEX America 2025 – podsumowanie targów w Las Vegas
W dniach 7–9 października 2025 roku Polska po raz kolejny zaprezentowała swój potencjał na IMEX America 2025 – największych targach przemysłu spotkań i wydarzeń w Ameryce Północnej, które odbyły się w Mandalay Bay Convention Center w Las Vegas.

Trzy dni targowe upłynęły w atmosferze intensywnych rozmów biznesowych, inspirujących spotkań i nowych możliwości współpracy. Na dwukrotnie większym stoisku E1726 Polska zaprezentowała się jako dynamiczna i kreatywna destynacja MICE, w której profesjonalizm spotyka się z autentyczną gościnnością.
Udział w IMEX America 2025 potwierdził rosnącą pozycję Polski jako jednej z najbardziej obiecujących destynacji MICE w Europie. Dzięki zaangażowaniu partnerów, prezentacjom i rozmowom z przedstawicielami branży z całego świata widzimy rosnące z roku na rok zainteresowanie naszym krajem.
Naszą delegację tworzyło 7 polskich współwystawców, reprezentujących zarówno CVB, jak i organizatorów, obiekty oraz linię lotniczą. Wspólnymi siłami udało nam się przeprowadzić około 130 zaplanowanych spotkań z kluczowymi hosted buyers bezpośrednio na polskim stoisku. Nasze działania nie ograniczyły się jedynie do stoiska wystawienniczego (które w tym roku było dwukrotnie większe!). Wzięliśmy udział w IMEX Run oraz zorganizowaliśmy sesję edukacyjną z MPI podczas Smart Monday, co podkreśliło nasze zaangażowanie w rozwój branży i umożliwiło bezpośrednie dotarcie do kolejnych 80 hosted buyers z USA. Z dumą odnotowaliśmy również sukces naszych przedstawicieli: mieliśmy 2 polskich laureatów loterii podczas ICCA Reception, co jest kolejnym powodem do radości! Wyjątkowym elementem naszej obecności było 5 mikro wydarzeń zorganizowanych na stoisku z Tomaszem Sobanią – ekstremalnym biegaczem i Ambasadorem naszych działań na IMEX - powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Biura Spotkań i Wydarzeń – Poland Convention Bureau POT.

IMEX America za nami, ale relacje i nowe kontakty wypracowane podczas największych światowych targów turystyki biznesowej w USA, będą pracowały w przyszłości. Po raz 12. Polska zaprezentowała - i to nie tylko Amerykanom - swój potencjał biznesowy przy mocnej reprezentacji branżowej, w tym roku podwojonej. Nasz udział w tym wydarzeniu wzmacnia naszą pozycję na amerykańskim rynku i utrwala nasz wizerunek wśród amerykańskich planistów spotkań. Możemy ją podsumować jako bardzo udaną, tym bardziej, że według organizatorów aż 50 proc. uczestniczących w targach hosted buyers zadeklarowała zainteresowanie Europą jako destynacją dla organizacji spotkań. Dla nas, rynek amerykański ma ogromny potencjał, jest bowiem czwartą najliczniej odwiedzająca Polskę grupą narodową. Dlatego ten moment zainteresowania i uwagi planistów Europą powinien być wykorzystany, a nasza obecność na targach powinna przełożyć się na konkretne korzyści biznesowe - powiedziała Paula Fanderowska, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago.
Wspólnie z Poland Convention Bureau POT oraz ZOPOT w Chicago ofertę Polski przedstawili partnerzy: LOT Polish Airlines, Warsaw Convention Bureau, Mazurkas Travel DMC Poland, Kraków Convention Bureau, ICE Kraków Congress Centre, Bespoke Agency Poland DMC oraz Radisson Hotel Group Poland.
Podczas targów odwiedzający stoisko mogli uczestniczyć w mini wydarzeniach i spotkaniach z Tomaszem Sobanią, ultramaratończykiem i ambasadorem Polski, który swoją historią o wytrwałości i pasji do sportu inspirował gości do odkrywania Polski jako kraju, w którym determinacja i kreatywność idą w parze.
Całość zamknęliśmy regionalnym happy hour, podczas którego nasi goście mogli doświadczyć smaku naszej gościnności. Za to wydarzenie odpowiadał nasz ZOPOT w Chicago, który przygotował na ten cel słodycze, oscypki, kabanosy oraz polskie rzemieślnicze likiery – produkty, które na co dzień reprezentują Polskę w chicagowskich sklepach. To był bardzo udany IMEX, który z pewnością przełoży się na nowe projekty i współpracę. Dziękuję wszystkim współwystawcom za energię i zaangażowanie! – dodała Aneta Książek.
Głos polskich wystawców
Bespoke
- Podczas trzech dni na targach IMEX America spotykałyśmy się z organizatorami wydarzeń z całego świata i prezentowałyśmy Polskę również poza utartymi szlakami i katalogowymi opisami. spominałyśmy o wyjątkowych miejscach, lokalnych smakach i nieoczywistych rozwiązaniach, które sprawiają, że wydarzenia w Polsce są niezapomniane. Nie zabrakło też rozmów o organizowaniu konferencji i naszym nowoczesnym zapleczu kongresowym – od butikowych przestrzeni po duże centra konferencyjne, które bez problemu konkurują z topowymi europejskimi lokalizacjami. Sądząc po reakcjach, Polska zdecydowanie zyskuje na mapie MICE i to nas bardzo cieszy” – powiedziały Magdalena Rembek i Maja Leśny z Bespoke DMC Poland (*Bespoke).

IMEX Run – symbol energii i wspólnoty branży
Bieg IMEX Run od lat stanowi jedno z kluczowych wydarzeń, które jednoczy globalną społeczność profesjonalistów branży spotkań i wydarzeń. W tym roku na słynnym bulwarze Las Vegas Strip wzięli w nim udział setki przedstawicieli świata MICE, a wśród nich znalazł się również nasz rodak – Tomasz Sobania, nazywany „polskim Forrestem Gumpem”. Poniżej film z IMEX Run.
IMEX Run to jednak znacznie więcej niż sportowa rywalizacja czy pokonanie wyznaczonej trasy. To przede wszystkim święto pozytywnej energii, dobrego samopoczucia i wspólnoty, które podkreśla wartości stanowiące fundament branży – relacje, inspirację i wzajemne wsparcie. Wspólny bieg przypomina, że istotą spotkań – zarówno w sporcie, jak i w biznesie – jest bliskość, współpraca i dzielenie się doświadczeniem. Gratulacje dla wszystkich uczestników tegorocznego IMEX Run.
Więcej o Tomaszu Sobani można przeczytać na stronie runacrossusa.org
IMEX America 2025 – rekordowa edycja
Tegoroczna edycja IMEX America zgromadziła ponad 17 000 uczestników, co stanowi rekord zarówno dla amerykańskiej, jak i europejskiej odsłony wydarzenia. Na największej w historii powierzchni wystawienniczej zaprezentowało się ponad 3 700 wystawców (wzrost o 5% w porównaniu z 2024 rokiem).
Wśród nich znalazło się ponad 6 000 kupców, w tym 4 700 gości programu hosted buyers, którzy odbyli łącznie 90 000 spotkań biznesowych, z czego aż 77 000 było wcześniej zaplanowanych spotkań indywidualnych.
Statystyki IMEX America 2025 pokazują siłę przemysłu spotkań i wydarzeń. Pomimo wielu niepewności i wyzwań, branża jest niezwykle odporna, dynamiczna i pełna energii. IMEX America 2025 dowodzi, że spotkania na żywo mają ogromną moc – nie tylko w Ameryce Północnej, lecz na całym świecie - powiedziała Carina Bauer, CEO IMEX Group.
oprac. JM; foto i wideo: Calm Day
#IMEX25 #IMEXamerica #PolandCVB











Statystyki targów IMEX America 2025




025 w Las Vegas

