en
en

POT promowała polską turystykę na targach Ferien Messe

Ponad 155 tys. osób uczestniczyło w tegorocznej edycji wiedeńskich targów Ferien Messe, które połączone były z wystawą Vienna Autoshow. Impreza w stolicy Austrii odbywała się od 9 do 13 stycznia. 

ferien1.jpg

Na tej największej imprezie wystawienniczej w Austrii swoje oferty prezentowali przedstawiciele 800 wystawców z ponad 80 krajów świata. Wydarzenie od wielu lat cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem wśród Austriaków. Wystawcy i organizatorzy byli bardzo zadowoleni z dobrej koniunktury gospodarczej, dzięki której tegoroczne targi przyciągnęły wielu nowych zwiedzających.

Organizatorzy targów przygotowali dla publiczności wiele nowości, w tym specjalną strefę sportu i rekreacji, strefę spotkań i wypoczynku dla wystawców, nową formułę programu estradowego, na którym prezentowano atrakcje turystyczne poszczególnych wystawców.

Zagraniczny Ośrodek POT w Wiedniu zorganizował polskie stanowisko narodowe, na którym swoje atrakcje turystyczne prezentowali w ramach Regionalnych Organizacji Turystycznych MOT i SOT przedstawiciele miast Bielska Białej, Krakowa, Tarnowa i Zabrza wraz z kopalnią Guido. Dodatkową atrakcją stoiska była promocja Muzeum Polskiej Wódki z Warszawy i prezentacja dla publiczności makiety Kanału Ostróda-Elbląg.

Nasze stoisko narodowe, w nowej odsłonie graficznej przygotowanej przez POT, spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem i cieszyło dużym zainteresowaniem ze strony zwiedzających oraz partnerów z branży i mediów turystycznych.

Polska Organizacja Turystyczna przygotowała również szereg innych atrakcji promujących turystykę przyjazdową do naszego kraju. W programie znalazł się m.in. pokaz kuchni polskiej w ramach prezentacji kuchni świata „Genusswelt - Live Koch-show”. Reprezentowali nas kucharze z Krakowskiej Grupy Food & Friends MSHG, w tym restauracji Szara Gęś, Kogel-Mogel, w ramach projektu „Kraków-Europejska Stolica Kultury Gastronomicznej”. Potrawy były przygotowywane na żywo, pod okiem publiczności i profesjonalnie podawane gościom.

Ponad 150 zaproszonych partnerów i gości z mediów, branży turystycznej oraz organizacji współpracujących z wiedeńskim ośrodkiem POT wzięło udział w akcji Get together. W jej ramach serwowano przekąski przygotowane przez kucharzy z krakowskich restauracji Grupy MSHG, drinki przygotowane przez Muzeum Polskiej Wódki oraz owoce i słodycze przygotowane przez ZOPOT Wiedeń, a samo spotkanie było okazją do wielu rozmów o tegorocznych planach.

Codziennie na estradzie targowej prezentowaliśmy także poszczególnych partnerów z naszego stoiska narodowego, w tym Muzeum Polskiej Wódki, Kraków, Mazury i Śląsk. Obok informacji na temat poszczególnych regionów przekazywanych na żywo prezentowaliśmy krótki film o atrakcjach turystycznych naszego kraju. W ostatnim dniu trwania targów, wręczyliśmy nagrodę w postaci weekendowego wyjazdu na Śląsk dla dwóch osób, wygenerowanych elektronicznie przy zakupie wejściówek na targi.

Targom towarzyszyła także przygotowana przez POT promocja w tradycyjnych i nowoczesnych środkach przekazu, m.in. specjalny materiał prasowy oraz newsletter prezentujący poszczególne regiony i najnowsze trendy w polskiej turystyce rozesłany do wszystkich partnerów z austriackiego rynku. Reklama polskich miast prezentowana była na Dworcu Głównym w Wiedniu (na pięciu peronach pokazaliśmy Gdańsk, Kraków, Katowice, Warszawę i Wrocław), a dodatkowo plakaty z tymi miastami na 73 dworcach kolejowych w całej Austrii. Informacje i relacje z przygotowań do targów oraz ich przebiegu ZOPOT Wiedeń zamieszczał w mediach społecznościowych.

Do góry