en
en
Kontakt

Kraina Górnej Odry gościła zarządców Polskich Marek Turystycznych oraz przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki i Polskiej Organizacji Turystycznej

W dniach 10–12 września 2025 roku w Krainie Górnej Odry odbyła się trzydniowa wizyta studyjna zarządców Polskich Marek Turystycznych (PMT) oraz przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki i Polskiej Organizacji Turystycznej. Spotkanie miało na celu wymianę doświadczeń, integrację środowiska zarządzającego markami turystycznymi oraz prezentację walorów jednego z najbardziej różnorodnych regionów południowej Polski.

kraina1.jpg

Trzy dni inspiracji i dobrych praktyk

Uczestnicy wizyty odwiedzili najważniejsze miejsca związane z dziedzictwem kulturowym, przyrodniczym i industrialnym Krainy Górnej Odry. W programie znalazły się m.in. zwiedzanie Zespołu Klasztorno-Pałacowego w Rudach, którego historia odbudowy stała się przykładem skutecznej rewitalizacji obiektów zabytkowych, a także spotkanie w Zabytkowej Kopalni Ignacy, symbolu przemiany terenów postindustrialnych w nowoczesne centra turystyki i kultury.

krain4.jpg

Nie zabrakło również elementów kulinarnych. Uczestnicy spróbowali regionalnych potraw w Restauracji Cysterskiej w Rudach, poznając zasady funkcjonowania Szlaku Kulinarnego „Śląskie Smaki”, a także odwiedzili Pałac Baranowice w Żorach i Browar Zamkowy w Raciborzu, łączące historię z nowoczesnym podejściem do promocji lokalnych produktów.

W trakcie wizyty goście wzięli udział w spływie kajakowym rzeką Rudą, warsztatach w Zabytkowej Stacji Kolei Wąskotorowej w Rudach, a także w spotkaniu z ornitologiem w Rezerwacie Przyrody Łężczok, jednym z najcenniejszych przyrodniczo miejsc w województwie śląskim.

kraina2.jpg

Współpraca i promocja marek turystycznych

Jak podkreślali uczestnicy, wizyta w Krainie Górnej Odry była okazją do wymiany dobrych praktyk między zarządcami marek turystycznych oraz do rozmów o dalszej współpracy na poziomie krajowym i regionalnym.

Kraina Górnej Odry to doskonały przykład, jak można skutecznie łączyć historię, przyrodę i nowoczesność w spójną ofertę turystyczną. To region, który inspiruje innych do działania i pokazuje, że rozwój turystyki to efekt współpracy i konsekwentnego budowania marki podkreślił jeden z uczestników wizyty.

kraina3.jpg

Kraina Górnej Odry – marka z potencjałem

Kraina Górnej Odry to jedna z pięciu Polskich Marek Turystycznych wyróżnionych przez Polską Organizację Turystyczną. Region obejmuje południową część województwa śląskiego i łączy bogactwo przyrodnicze, unikalne zabytki techniki oraz wyjątkową ofertę aktywnego wypoczynku. Wizyta studyjna potwierdziła, że marka ma silny potencjał rozwojowy oraz znaczenie dla promocji turystyki zrównoważonej i lokalnej w skali całego kraju.

kraina5.jpg

 

Do góry