Złoty Certyfikat 2009
vii edycja konkursu „na najlepszy produkt turystyczny” - certyfikat polskiej organizacji turystycznej
Kapituła Konkursu „Na Najlepszy Produkt Turystyczny” w składzie:
Przewodniczący: Jan Wysokiński - Stowarzyszenie Ekspertów Turystyki
Członkowie: Józef Ratajski – Wiceprezes Zarządu PIT, Andrzej Saja – Prezes PART,
Tadeusz Milik – Prezes Forum Turystyki Przyjazdowej, Adam Mikołajczyk – Redaktor Naczelny „BRIEF for Poland”, Karolina Jaroszewicz – Newsweek Polska, Krzysztof Turowski – Ekspert ROT-ów, Tomasz Zubilewicz – Redaktor TVN, Ryszard Kunce – Doradca Zarządu Głównego PTTK, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek – Wiceprezes POT, Dariusz Liwanowski – Redaktor „Aktualności Turystyczne”
Sekretarz: Jacek Janowski - POT
stwierdziła, iż na konkurs nadesłano zgodnie Regulaminem Konkursu ogółem 48 produktów turystycznych, w tym 9 do Złotego Certyfikatu.
W głosowaniu jawnym Kapituła wybrała 14 najlepszych produktów turystycznych, które wyróżniono Certyfikatem POT oraz przyznała 4 wyróżnienia.
Spośród 9 zgłoszonych produktów do Złotego Certyfikatu w drodze głosowania jawnego Kapituła wybrała 5 nominacji do nagrody głównej.
Spośród nominowanych produktów turystycznych wybrano jeden produkt turystyczny, któremu przyznano Złoty Certyfikat POT.
Nominacje do Złotego Certyfikatu:
- Fundacja Grunwald za Inscenizację Bitwy pod Grunwaldem
- Augustowska Organizacja Turystyczna za Kanał Augustowski- Szlak Papieski
- Muzeum Zamkowe w Malborku za „Oblężenie Malborka”
- Fundacja Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego MALTA za Międzynarodowy Festiwal Teatralny MALTA
- Regionalny Ośrodek Kultury za Tydzień Kultury Beskidzkiej
Złoty Certyfikat 2009 otrzymała:
Augustowska organizacja turystyczna
za kanał augustowski - szlak papieski
Kanał Augustowski to bezcenne, unikatowe w skali europejskiej dzieło budownictwa wodnego z pierwszej połowy XIX wieku. Atrakcją kanału jest rejs statkiem trasą, którą płynął papież Jan Paweł II w 1999 roku. W czasie rejsu można podziwiać piękno przyrody Puszczy Augustowskiej, a także zwiedzić Sanktuarium Maryjne w Studzienicznej z pomnikiem Papieża
Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2009 roku otrzymały następujące produkty:
Województwo Dolnośląskie:
- Dolina Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej
- Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju
Województwo Kujawsko-Pomorskie:
- P.T.G Twierdza Toruń za Fort IV „Yorck – Żółkiewski”
- Muzeum Ziemi Pałuckiej za Wenecką Noc z Parowozami
Województwo Lubelskie:
- Stowarzyszenie Warsztaty Kultury za Jarmark Jagielloński w Lublinie
Województwo Łódzkie:
- Fundacja Tumult za Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Plus Camerimage w Łodzi
Województwo Małopolskie:
- Marszałek Województwa Małopolskiego za Szlak Architektury Drewnianej w Małopolsce
Województwo Opolskie:
- Urząd Miejski w Nysie – Gmina Nysa za Wydarzenie - „DNI TWIERDZY NYSA”
Województwo Pomorskie:
- Muzeum Historyczne Miasta Gdańska za Muzeum Bursztynu
Województwo Śląskie:
- Gmina Ogrodzieniec za Zamek Ogrodzieniec – Historię zaklętą w kamieniu
Województwo Świętokrzyskie:
- Urząd Miejski w Sandomierzu za Jarmark Jagielloński i Międzynarodowy Turniej Rycerski o Miecz Zawiszy Czarnego z Garbowa
Województwo Warmińsko-Mazurskie:
- Mazury PTTK sp. z o.o. za Spływ Kajakowy Szlakiem Rzeki Krutyni
Województwo Wielkopolskie:
- Kopalnia Soli „KŁODAWA” S.A. za Kłodawską podziemną trasę turystyczną
Województwo Zachodniopomorskie:
- Stowarzyszenie „Centrum Słowian i Wikingów Wolin Jómsborg Vineta” za Centrum Słowian i Wikingów
Wyróżnienie Polskiej Organizacji Turystycznej w konkursie „Na Najlepszy Produkt Turystyczny” w 2009 roku otrzymały następujące produkty:
Województwo Łódzkie:
- Dwór Kołacinek za Park Rozrywki Kołacinek
Województwo Mazowieckie:
- Lokalna Organizacja Turystyczna „MAZOWSZE CHOPINA” za produkt turystyczny „Mazowsze Chopina”
Województwo Warmińsko-Mazurskie:
- Hotel ZAMEK RYN za II FESTIWAL KULTURY ŚREDNIOWIECZA „MASURIA 2009”„Między Wschodem a Zachodem w tańcu, pieśni i opowieści”
Województwo Wielkopolskie:
- Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna za „Poznań za pół ceny”