en
en
Kontakt

TurApka – nowa aplikacja POT do E-Certyfikacji Informacji Turystycznej

Polska Organizacja Turystyczna uruchomiła internetową aplikację TurApka E-Certyfikacja Informacji Turystycznej. Za jej pomocą punkty lub centra informacji turystycznej mogą sprawniej przejść proces czterogwiazdkowej standaryzacji poziomu obsługi turystów.

Grafika promująca proces e-certyfikacji punktów i centrów informacji turystycznej

Nowa aplikacja została stworzona do obsługi procesu E-Certyfikacji Informacji Turystycznej i dostęp jest na portalu https://certyfikacja-it.pot.gov.pl/. Nowe rozwiązanie pozwala na sprawne i w całości elektroniczne przyjmowanie wniosków, ich weryfikację i nadawanie oceny podmiotom świadczącym usługi informacji turystycznej.

Punkty lub centra informacji turystycznej na terenie całego kraju dobrowolnie wnioskują o bezpłatny udział w procesie standaryzacji w skali od 1 do 4 gwiazdek, określającej najwyższy poziom kryteriów w obsłudze turystów.

Zalety poddania się temu procesowi to m.in.:

  • udział w networkingu branżowym
  • wzmocnienie pozytywnego wizerunku punktu lub centrum it
  • rozwijanie profesjonalizmu istniejących biur obsługi informacji turystycznej (stacjonarnej i cyfrowej) dla turystów
  • promocja najlepszych certyfikowanych informacji turystycznych w mediach i serwisie POT
  • partnerstwo w ramach Forum Informacji Turystycznej i przy projektach promocyjnych POT
  • udział w Konkursie POT pn. Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce
  • udział w szkoleniach branżowych

POT wychodzi naprzeciw oczekiwaniom związanym z rozwojem Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT) i wprowadzaniem udogodnień w organizacji przetwarzania wniosków w trybie elektronicznym we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi.

POT zamierza sprawnie przeprowadzić program certyfikacji do 30 czerwca, tak aby usystematyzować w podobnym czasie standaryzację jednostek informacji turystycznej w całej Polsce.

Nowością tej edycji E-Certyfikacji, poza modyfikacją wymogów z zakresu dostępności architektonicznej dla osób ze szczególnymi potrzebami/niepełnosprawnościami oraz kompetencjami kadr, jest również wprowadzony QR kod potwierdzający ocenę zadowolenia przez samych turystów odwiedzających biura informacji turystycznej.

Regulamin i kryteria są dostępne w TurApce.

Do góry