en
en
Kontakt

Wybrano Najlepsze Produkty Turystyczne 2007 roku

Kapituła Konkursu na „Najlepszy produkt turystyczny 2007” wybrała z pośród 62 nadesłanych produktów turystycznych 13 najlepszych oraz przyznała 3 wyróżnienia.

Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2007 roku otrzymały  następujące produkty turystyczne:


Województwo dolnośląskie:


Zakład Turystyczny Kompleksu Osówka za Tajemnicze Podziemne Miasto Osówka w Głuszycy w Górach Sowich

Jeden z większych kompleksów wybudowany przez więźniów pod nadzorem niemieckim, w latach 1943 – 45, w ramach programu Kriese (Olbrzym). Obiekt zwiedza rocznie kilkadziesiąt tysięcy turystów, z czego 20% stanowią turyści zagraniczni.


Opera Wrocławska za Plenerowe megawidowisko operowe „Napój miłosny” Gaetano Donizetti


Widowisko wystawiono na zabytkowej Pergoli Parku Szczytnickiego we Wrocławiu, co pozwoliło wykorzystać koncepcje reżysera, który chciał umiejscowić akcję w wiosce rybackiej.. Spektakl w sumie obejrzało 20 tysięcy widzów.  Specjalnie na potrzeby widowiska wybudowano widownię mogącą jednorazowo pomieścić 3,5 tyś. widzów. Reżyseria i scenografia: Michał Znaniecki, kierownictwo muzyczne: Ewa Michnik Dyrektor Opery Wrocławskie.


Województwo lubuskie:


Urząd Miasta Zielona Góra za Winobranie: Festiwal Wina

Impreza jest jedną z czołowych atrakcji turystycznych miasta znaną w kraju i za granicą. Święto ma już swoją ponad 155 letnią tradycję. Oprócz prezentowanych osiągnięć i trendów winiarskich odbywa się także wiele imprez kulturalnych i sportowych.


Województwo łódzkie:


Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina za Wędrowny Festiwal „Kolory Polski”

Festiwal jest corocznym przedsięwzięciem odbywającym się w każdą sobotę i niedzielę w okresie wakacyjnym. Każdy koncert odbywa się w innym miejscu, w zabytkowych kościołach, zamkach, dworach, pałacach, muzeach. Produkt skierowany jest do turystów indywidualnych i do grup zorganizowanych uczestniczących w wycieczkach.


Robert Papis za Spalski Jarmark Antyków i Rękodzieła Ludowego

Impreza cykliczna odbywająca się co miesiąc w okresie od wiosny do jesieni. Produkt turystyczny obejmuje nocleg, zwiedzanie Spały i atrakcji turystycznych gminy Inowłódz, udział w imprezach rekreacyjnych oraz w Jarmarku Spalskim, który jest ukoronowaniem pobytu w tym regionie.

Województwo małopolskie:


Muzeum Żup Krakowskich w Wieliczce za interesującą ofertę edukacyjno-kulturalną 

Muzeum organizuje szeroką działalność edukacyjną jak również bogatą ofertę imprez i wydarzeń kulturalnych.

 

Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury za Tatrzańskie Wici

Cykl plenerowych imprez kulturalno-rozrywkowych (Impreza ma charakter otwarty, integruje przebywających pod Giewontem turystów. Uczestnicy imprez biorą udział w trakcyjnych konkursach i zabawach przybliżających kulturę oraz tradycje skalnego Podhala. Element wspólny to rozpalenie na rozpoczęcie każdej z imprez watry, mającej upamiętnić przelot w 2002 roku Jana Pawła II nad Tatrami, kiedy górale uczcili naszego Wielkiego Rodaka paląc ku jego czci ogniska (watry) na całym Podhalu.)

 

Województwo podkarpackie:

 

Gminny Ośrodek Kultury w Czarnej za Garncarski Szlak w Medyni Głogowskiej

Na 30 km trasie Szlaku Grancarskiego znajdują obiekty związane z garncarskimi tradycjami regionu. Wzdłuż szlaku znajdują się stałe ekspozycje ceramiki z XIX i XX wieku oraz obiekty obrazujące kulturową tradycję regionu. W okresie wakacyjnym organizowane są tutaj kilkudniowe warsztaty garncarskie, a przez cały rok odbywają się zajęcia dla grup zorganizowanych i turystów indywidualnych.

 

Województwo podlaskie:

 

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna za „Gościnny Białystok”

Produkt skierowany jest przede wszystkim do firm organizujących szkolenia i konferencje, biur podróży,  uczelni wyższych, touroperatorów zagranicznej turystyki przyjazdowej. Produkt obejmuje m.in. nocleg w luksusowym hotelu Branicki, spacer z przewodnikiem po mieście szlakiem Jana Klemensa Branickiego, zwiedzanie Muzeum Ikon w Supraślu, biesiadę podlaską w Folwarku Nadawki i czynny wypoczynek na Polu Golfowym w Lipowym Moście w sercu Puszczy Knyszyńskiej.Gościnny Białystok jest w katalogu sprzedaży białostockiego biur turystycznego Nowator.

 

Województwo pomorskie:

 

Fundacja Zamek w Gniewie za Vivat Vasa – Inscenizacja Bitwy Dwóch Wazów

VIVAT VASA! – Bitwa Dwóch Wazów to impreza rozgrywająca się na terenie Zamku oraz zabytkowego miasta Gniewu. Jest imprezą cykliczną, promującą lokalne dziedzictwo historyczne oraz upamiętniającą wydarzenia z Wojny Pruskiej.Imprezę ogląda ok. 10. 000 widzów, Vivat Vasa przyczynia się do rozwoju turystyki historycznej w województwie pomorskim.

 

Województwo śląskie:

 

Śląska Organizacja Turystyczna za Festiwal Kuchni Śląskiej

Festiwal odbywa się corocznie w wybranych miejscowościach województwa, dzięki czemu promuje co roku inny zakątek regionu. Jest mocną marką regionalną o istotnym znaczeniu dla rozwoju gospodarki turystycznej Śląska.

 

Śląska Organizacja Turystyczna za Szlak Zabytków Techniki

Szlak zabytków techniki województwa śląskiego to tematyczny, samochodowy szlak turystyczny o zasięgu regionalnym, obejmujący obiekty związane z dziedzictwem przemysłowym  województwa śląskiego. Turyści niezależnie od wieku mogą poprzez interesujące wycieczki, prezentacje multimedialne oraz imprezy organizowane na terenie obiektów, poznać "na żywo" przemysłową tradycję regionu śląskiego.

 

Województwo zachodniopomorskie:

 

Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w Szczecinku za Szczecinecki Tramwaj Wodny – Bayern

Tramwaj wodny Bayern kursuje od kwietnia do końca października łączy atrakcyjne miejsca i miejscowości znajdujące się nad jeziorem Trzesiecko. Przystanki zlokalizowane sa wokół całej linii jeziora i przylegają do ścieżki rowerowej.

Przyznano również 3 wyróżnienia za przedsięwzięcia, które mogą być głównym elementem przyszłego produktu turystycznego oraz mają istotny wpływ na atrakcyjność regionu w którym funkcjonują.

 

Wyróżnienia:

 

Dla Firmy Lang Team Sp. z o.o. za Kolarską Ligę Mistrzów - Tour de Pologne

Tour de Pologne jest najbardziej prestiżową polską imprezą kolarską mającą 79 letnią tradycję. Wyścig co roku we wrześniu  przejeżdża polskimi drogami trasą o długości 1300 km, ulicami prawie 400 miast i miejscowości. Przedsięwzięcie jest reklamowane przede wszystkim jako europejski produkt sportowy, ale posiada też głębsza wymowę medialną. Daje to sposobność pokazania w wielu krajach, że Polska jest pięknym krajem o cennych walorach turystycznych, ale i bezpiecznym i świetnie zorganizowanym, w którym odbywają się wydarzenia o światowym formacie.

 

Dla Urzędu Miasta w Augustowie za Mistrzostwa Polski w Pływaniu na byle czym „Co ma pływać nie utonie?”

Zawody wodniackie na byle czym. Co roku bierze w nich udział ponad czterdzieści drużyn z Polski i zagranicy. Przy okazji zawodów odbywa się w Augustowie na Błoniach wielki piknik dla mieszkańców i turystów. W trakcie imprezy na błoniach gromadzi się ponad 20 000 widzów. W zawodach może wystartować każdy kto zbuduje tzw „byle co” czyli urządzenie utrzymujące się na wodzie.


Dla PPHU Hortulus – Iwony Bigońskiej za Ogrody Tematyczne Hortulus

Ogrody tematyczne Hortulus w Dobrzycy k. Koszalina są wielką atrakcją Pomorza Środkowego. Oprócz zwiedzania ogrodów na miejscu zwiedzający mogą uzyskać fachową poradę na temat roślin i zakładania ogrodów, kupić rośliny  (m.in. takie, które rosną w Ogrodach Tematycznych Hortulusa), książki, pocztówki i inne pamiątki, unikalne elementy wystroju wnętrz i ogrodów, a przede wszystkim mogą wypocząć na łonie natury.

 

Certyfikat Specjalny Internautów za największą liczbę głosów w głosowaniu internetowym:


Dla Urzędu Miasta Zielona Góra za Winobranie – Festiwal Wina

Impreza jest jedną z czołowych atrakcji turystycznych miasta znaną w kraju i za granicą. Święto ma już swoją ponad 155 letnią tradycję. Oprócz prezentowanych osiągnięć i trendów winiarskich odbywa się także wiele imprez kulturalnych i sportowych.


Do góry