Vakantiebeurs 2009 - ponad 100 tysięcy odwiedzających
W dniach 13-18 stycznia br, w Utrechcie odbyły się kolejne międzynarodowe targi turystyczne Vakantiebeurs 2009.
Jest to jedna z najwiekszych w Europie imprez tego typu adresowana bezpośrednio do konsumenta. W br. odnotowano 133 tys. odwiedzających tj, zbliżona wielkość do ubiegłorocznej, co organizatorzy uznali za sukces w okresie trwającego kryzysu ekonomicznego.
Polskie stoisko narodowe ze zdjęciami z różnych regionów kraju i polską restauracją z klasztoru w Cedyni bardzo podobało się Holendrom licznie je odwiedzającym i chętnie korzystającym z oferty tradycjnych dań polskiej kuchni .
Zespół "Karczmarze" z woj.Podkarpackiego witał gości stoiska zarówno tradycyjnymi, jak i współczesnymi polskimi melodiami.
Walory swoich regionów prezentowały województwa: podkarpackie, podlaskie, warminsko-mazurskie, dolnoslaskie, śląskie, wielkopolskie oraz m.Gdańsk.
W pierwszym dniu targów przeznaczonym tylko dla branży Ośrodek POT w Amsterdamie zorganizował wspoónie z ośrodkami z Czech, Słowacji i Węgier (Grupa Wyszehradzka) workshop dla touroperatorów z tych krajów i ich partnerów holenderskich oraz przedstawicieli mediów.
Podczas targów na specjalnym dużym telebimie zlokalizownym w głównej hali dworca kolejowego w Utrechcie emitowany był spot reklamowy z kampanii w CNN.