en
en

TUR 2008 najważniejsza impreza turystyczna w Skandynawii

W dniach 13-16.03.2008 w Goeteborgu odbyły się międzynarodowe targi turystyczne TUR, najważniejsza impreza turystyczna w Skandynawii i jedna z ważniejszych w Europie. W Tym roku była to jubileuszowa XXV edycja targów.

 

Tegoroczne targi odwiedziło 51.000 osób w tym 19.000 przedstawicieli branży. Swoją ofertę zaprezentowało 19.000 wystawców z 96 krajów. Pierwszego dnia, zgodnie z tradycją, odbyły się warsztaty branżowe na które zaproszono 90 „hosted buyers”.


W tym roku krajem partnerskim była Turcja. Organizatorzy ogłosili, iż krajem partnerskim w roku 2009 będzie Dania.


Polskie stoisko narodowe liczyło 234m2 powierzchni wystawienniczej, na którym ofertę swoją zaprezentowali następujący wystawcy: Travel Projekt, Jan-Pol Incoming tour operator, Mazurkas Travel, Hotel Fokus Network, Binowo Golf Club, Miasto Stołeczne Warszawa, Polska Żegluga Bałtycka Polferries, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Wielkopolska Organizacja Turystyczna, Furnel Travel International, Arka-Mega, Hotel Amber Baltic, Hotel Bursztynowy Pałac oraz Zachodniopomorska Organizacja Turystyczna. Stoisko polskie obsługiwane było przez Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Sztokholmie.


Przedstawiciele POIT odbyli wiele branżowych spotkań. Stoisko polskie odwiedzili także przedstawiciele mediów, a informacja o polskim stoisku ukazała się w prasie lokalnej i biuletynie targowym. Stoisko odwiedzili także przedstawiciele sztokholmskiej placówki PLL LOT oraz Konsul Generalny RP w Malmö.


W roku bieżącym wystawcy polskiego stoiska narodowego przygotowali dla odwiedzających wiele atrakcji: Miasto Warszawa, promująca obchody roku szopenowskiego, zorganizowała recitale fortepianowe, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna - prezentację wyrobów z bursztynu, a Zachodniopomorska Organizacja Turystyczna konkursy z nagrodami dla publiczności.


Polskie stoisko narodowe zostało przyjęte pozytywnie zarówno przez wystawców jak i odwiedzających. Podkreślano elegancję, nowoczesność, dobrą organizację i miłą obsługę stoiska. Odwiedzający polskie stoisko najbardziej zainteresowani byli głównymi polskimi miastami, wypoczynkiem rodzinnym, parkami narodowymi, golfem oraz ofertą SPA.

 


Do góry