en
en
Kontakt

Targi CMT w Stuttgarcie

DSCI0048Targi CMT w Stuttgarcie, postrzegane jako barometr dla niemieckiej branży turystycznej, odbyły się w dniach 14.- 22.01.2012 roku. Przebieg tej imprezy potwierdził prognozy, iż Niemcy są nadal mocno zainteresowani podróżami urlopowymi, a rok 2012 może być kolejnym rokiem rekordowym w turystyce tego kraju.

Około 225.000 odwiedzających przez 9 dni tej imprezy poszukiwało celu swojego tegorocznego urlopu i oczekiwało kompetentnych, szczegółowych informacji na ten temat.

Wszyscy wystawcy tych targów ( aż 1958 z 96 krajów) potwierdzają, że to najważniejsza i największa impreza obok targów ITB w Berlinie, a liczba odwiedzających zwiększająca się z roku na rok potwierdza stabilność zainteresowania Niemców wyjazdami urlopowymi.

Te największe targi na południu Niemiec przyciągnęły zainteresowanych nie tylko z kraju związkowego Badenii Wirtembergii. Według statystyk organizatorów tej imprezy co czwarty gość przybył na CMT z odległych o ponad 100 km miejscowości, przede wszystkim z Bawarii, Hesjii i Nadrenii-Palatynatu.

Prezentacja Polski podczas międzynarodowych targów turystycznych CMT 2012 była częścią projektu „Promujmy Polskę Razem”, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, działanie 6.3 – w ramach kampanii produktowo – wizerunkowej na 3 rynkach.

Polskie wystąpienie poświęcone było  m.in. turystyce miejskiej w ujęciu Miasta i ich nowoczesność, turystyce aktywnej oraz wypoczynkowej. Część stoiska dedykowana była promocji Polski w kontekście UEFA EURO 2012TM.

Polskie stoisko narodowe cieszyło się jak co roku ogromnym zainteresowaniem publiczności. Specjalnie przygotowaną ofertę na te targi prezentowało 10 wystawców z naszego kraju, w tym 8 regionów reprezentowanych przez Regionalne Organizacje Turystyczne:

Dolnośląską, Śląska i Opolską Organizacja Turystyczna, Warmińsko-Mazurską i Podlaską Regionalna Organizacja Turystyczna, Zachodniopomorską i Pomorską Organizacja Turystyczna oraz Wielkopolską Organizacja Turystyczna, a także Hotel Koch z Kętrzyna i Uzdrowisko Świeradów-Czerniawa. Wszyscy wystawcy potwierdzają ważność tej imprezy, a ilość rozdanych materiałów i konkretne DSCI0044pytania odwiedzających świadczą o autentycznym zainteresowaniu Polską jako celem wyjazdu urlopowego.

Najwięcej zapytań dotyczyło turystyki miejskiej, objazdowej, aktywnej, szczególnie rowerowej, wyjazdu do Polski z okazji mistrzostw w piłce nożnej, wyjazdów kuracyjnych jak również rodzinnych z dziećmi nad morze, w góry i nad jeziora, urlopu w naturze, oraz wyjazdów na kempingi.

Targi CMT w Stuttgarcie to nie tylko prezentacja turystyczna. To największa wystawa caravaningu w Niemczech. Oprócz tego organizatorzy przyciągają gości organizowanymi specjalnie w weekendy prezentacjami tematycznymi, które cieszą się w tym kraju szczególnym zainteresowaniem: podróże rowerem, piesze, podróże morskie, golf i wellness.

Jak co roku podczas targów CMT w Stuttgarcie, jeden z największych tygodników w Niemczech „Sonntag Aktuell” już po raz 15 zorganizował konkurs na najlepszy produkt turystyczny, poszukując oryginalnego pomysłu na spędzenie urlopu. Jury składajace się z przedstawicieli mediów, wydawców i autorytetów w dziedzinie turystyki nagrodziło 5 produktów turystycznych. Jednym z nagrodzonych produktów jest wycieczka do Krakowa autorstwa Centrum Języka Polskiego Varia pod tytułem: „No Men - No Limits”, zgłoszona do konkursu przez Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie.

W uroczystym rozdaniu nagród dnia 15.01.12 uczestniczyły właścicielki Centrum Języka Polskiego Varia Aneta Kawa i Katarzyna Hoffmann oraz Jan Wawrzyniak, dyrektor POIT Berlin.

Dodatkowe informacje dotyczace tej imprezy na stronach: www.messe-stuttgart.de

Do góry