Śnieg w Madrycie nie odstraszył gości na Fitur 2009
Targi turystyczne FITUR w Madrycie zgromadziły w tym roku ponad 11 tysięcy wystawców z 170 krajów.
Liczba odwiedzin w dni branżowe wprawdzie spadła w stosunku do ubiegłego roku o 5%, ale organizatorzy uznali ten spadek w kontekście sytuacji gospodarczej za niewielki.
W czasie dni otwartych, sobota 31 stycznia znalazła się na pierwszym miejscu jeśli chodzi o frekwencję. Tego dnia liczba odwiedzających wyniosła 65.000 osób. Niedzielna aura w Madrycie i nietypowe dla tego miasta opady śniegu niestety zmniejszyły tego dnia frekwencję na targach.
Polskie stoisko cieszyło się dużym powodzeniem zarówno wśród przedstawicieli mediów licznie nas odwiedzających w dni branżowe, jak i publiczności.
Ośrodek przed rozpoczęciem targów przeprowadził akcję promującą naszą obecność na Fiturze, przygotował kalendarz najważniejszych imprez sportowych i kulturalnych odbywających się w Polsce w 2009 roku oraz aktualny newsletter. Ta praca przyniosła bezpośredni efekt w postaci publikacji w gazetce targowej Fitur News oraz nagrania bezpośrednio ze stoiska wywiadów na temat polskiej gastronomii dla telewizji Canal Viajar (Kanał Podróże) oraz dla telewizji Solidaria.