Polska na targach turystycznych w Paryżu
Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Paryżu tradycyjnie już w dniach 13-17 marca uczestniczył w paryskich targach turystycznych, ktόre w bieżącym roku zmieniły swą formułę, w celu pozyskania nowej klienteli i nadania większej rangi międzynarodowej temu wydarzeniu.
Pod nową nazwą MAP „Le Monde à Paris” połączono dotychczasowy Światowy Salon Turystyczny SMT i MIT-International, odbywający się dotychczas w październiku. Tak więc po raz pierwszy powstały we Francji targi mieszane typu B2B2C - dwa pierwsze dni wyłącznie dla branży turystycznej a pozostałe trzy dni dla publiczności. Targi te mają ambicję konkurować w przyszłości z madryckim FITURem. Według szacunkowych danych targi odwiedziło 100.000 konsumentόw i 15000 przedstawicieli branży turystycznej.
Na polskim stoisku, w nowej aranżacji wystroju, prezentowały się w tym roku: Małopolska z Krakowem i Tarnowem, Pomorze z Gdańskiem oraz Manufakturą Michel, region łódzki z miastem Łodź, kopalnia soli Wieliczka oraz po raz pierwszy region gόrnośląski z miastem Bielsko-Biała.
Swoje propozycje polskich produktόw dla francuskich touroperatorόw oferowały polskie biura podrόży Jan Pol, Promenada i Primapol. W niedzielę dla odwiedzających zorganizowana została przentacja multimedialna Polski w partnerstwie z siecią sprzedaży Wasteels, ktόra zaprezentowała swόj najnowszy mini-katalog poświęcony wyłącznie Polsce.
Targom codzienie towarzyszyły seminaria, debaty i posiedzenia stowarzyszeń branżowych a w „wiosce informatycznej” prezentacje rozwiązań technicznych dla e-turystyki.