Polska atrakcyjna i bezpieczna dla turysty
W celu poprawienia bezpieczeństwa turystów zagranicznych
przebywających w Polsce oraz tworzenia dobrego wizerunku Polski za
granicą 14 maja zostało podpisane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki,
Polską Organizację Turystyczną, Komendę Główną Policji oraz Urząd do
Spraw Cudzoziemców porozumienie w sprawie uruchomienia telefonu
bezpieczeństwa.
Od 1 czerwca 2009r. do 30 września 2009r. informatorzy będą udzielać
turystom informacji w języku: angielskim, niemieckim i rosyjskim
codziennie w godzinach 10.00 - 22.00.
Polska Organizacja Turystyczna promując polską turystykę kładzie duży
nacisk na stan bezpieczeństwa turystów zagranicznych. Z badań
przeprowadzanych, co roku przez Instytut Turystyki wynika, że obok
kosztów pobytu, standardu usług i atrakcji turystycznej, stan
bezpieczeństwa jest jednym z elementów decydujących o wyborze miejsca
na wypoczynek.Dlatego Polska Organizacja Turystyczna, Komenda Główna
Policji, Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Urząd do Spraw Cudzoziemców
w zakresie poprawy bezpieczeństwa turystów w Polsce uruchomi już po
raz ósmy specjalną linię zwaną „telefonem bezpieczeństwa” Dzwoniąc pod
numery „telefonu” cudzoziemcy będą mogli uzyskać pomoc w nagłych i
wyjątkowych sytuacjach.
Uruchomienie linii, pod, którą mogą dzwonić turyści jest także działaniem
mającym wpływać na pozytywny, przyjazny turyście wizerunek naszego
kraju. Z badań przeprowadzonych przez Polską Organizację Turystyczną
wynika, że turyści zagraniczni często lepiej postrzegają Polskę niż Polacy.
Poza tym sondaże wskazują, że ponad 85 proc. turystów, odwiedzających
Polskę po raz pierwszy jest bardzo mile zaskoczonych tym, co zastali w
stosunku do tego, czego się spodziewali postrzegając Polskę przez
pryzmat często niekorzystnych doniesień prasowych o naszym kraju.
Uruchomienie linii, pod którą mogą dzwonić turyści w razie kłopotów jest
przede wszystkim jednym z elementów naszych działań mających na celu
tworzenie przyjaznej atmosfery dla turystów. Chcemy, aby wyjechali z
Polski z poczuciem, że jest to kraj nie tylko atrakcyjny turystycznie, ale
także dbający o bezpieczeństwo turystów. Chcemy, aby turysta nie czuł się
pozostawiony sam sobie w razie kłopotów. Dzięki „pomocnym liniom”
turysta może liczyć na pomoc, w każdej trudnej sytuacji, która ma miejsce
w hotelu, w taksówce, na drodze w przypadku awarii samochodu.
Doświadczenie z lat ubiegłych pokazuje, że istnieje potrzeba
wprowadzenia krajowego całorocznego Contact Center (CC.). Linia
zapewniałaby wsparcie turystom podróżujących po Polsce, nie tylko w
zakresie bezpieczeństwa, ale także informacji o atrakcjach turystycznych
Polski - mówi Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Telefon Bezpieczeństwa nie będzie zastępował numerów odpowiednich
służb (policja, straż pożarna, pogotowie). Osoby odbierające telefon będą
ściśle współpracowały z Oficerem Dyżurnym Kraju KG Policji. W typowych
sytuacjach obsługa będzie podawała właściwe numery telefonów
odpowiednich służb: policji, pogotowia, straży pożarnej, pomocy drogowej
i informacji turystycznej. Średnio w każdym miesiącu informatorzy
odbierają ok. 200 – 250 telefonów a problematyka spraw zgłaszanych
telefonicznie przez turystów zagranicznych jest bardzo różnorodna;
począwszy od typowej informacji turystycznej, drobnych spraw związanych
z poruszaniem się turystów na terenie Polski aż do zgłoszeń poważnych
przestępstw popełnianych na turystach
Ulotki z numerem telefonu będą dystrybuowane zagranicą przez Polskie
Ośrodki Informacji Turystycznej, będą też rozdawane na przejściach
granicznych, dworcach i lotniskach, konsulatach i ambasad Rzeczypospolitej
Polskiej.
1) linia bezpłatna o numerze 0 800 200 300 przeznaczona będzie do obsługi połączeń z sieci stacjonarnych;
2) linia o numerze 0 608 599 999, płatna zgodnie z taryfą operatora, przeznaczona będzie do obsługi połączeń z sieci komórkowych
Dodatkowe informacje:
http://www.policja.pl/portal/pol/1/40697/Telefon_bezpieczenstwa_dla_turystow.html