en
en

Po targach turystyki biznesowej BTC-Rzym

W dniach 7-10 listopada 2007 r. odbyły się międzynarodowe targi BTC International. Czas trwania targów został przewidziany w godz. 9.30.00-18.00 na terenie wystawienniczym Nova Fiera di Roma. Organizatorem targów BTC była firma Expedia z Florencji. Głównym celem zorganizowania tych targów było wprowadzanie i promocja narodowych produktów i ofert przez touroperatorów i przedstawicieli obiektów konferencyjnych na rynek włoski i basenu Morza Śródziemego.

W dniach 7-10 listopada 2007 r. odbyły się międzynarodowe targi BTC International. Czas trwania targów został przewidziany w godz. 9.30.00-18.00 na terenie wystawienniczym Nova Fiera di Roma. Organizatorem targów BTC była firma Expedia z Florencji. Głównym celem zorganizowania tych targów było wprowadzanie i promocja narodowych produktów i ofert przez touroperatorów i przedstawicieli obiektów konferencyjnych na rynek włoski i basenu Morza Śródziemego. Uczestnikami byli wyłącznie branżowcy tj. narodowe organizacje turystyczne, narodowe i lokalne biura kongresów, biura podróży, profesjonalni organizatorzy konferencji i imprez typu incentive, właściciele i gestorzy bazy hotelowo-konferencyjnej, przewoźnicy. Do grupy potencjalnych kupujących zaliczały się zagraniczne podmioty gospodarcze tj. stowarzyszenia naukowe i medyczne oraz firmy poszukujące bazy hotelowo-konferencyjnej na organizacje konferencji i imprez motywacyjnych w ciekawych miejscach świata. Liczba uczestników i odwiedzających, w tym Hosted Buyers stanowiła 1500 osób. Liczba wystawców wyniosła 700 podmiotów z ponad 30 krajów.
Targi objęli swym patronatem: Ministerstwo Turystyki we Włoszech, Federacja Congressi, firma Italia Events oraz magazyn TTG –Italia. Również szeroki patronat medialny prezentowali: Bedouk, EFAPCO, Events, MIC Meetings Industry Magazine, TagungsWirtschaft, Experience magazine.
Polskie stoisko narodowe wyniosło 32 m kw i było usytuowane w hali wystawowej nr 13, która była przeznaczona dla ekspozycji zagranicznych wystawców. Polska była ulokowana w sąsiedztwie: Turcji, Szwajcarii, Kuby, Cledeco Group Russia, Słowacji, Grecji, Wiednia oraz Sao Paulo. Układ stoiska miał charakter z 2 stron otwarty, co ułatwiało dostęp dla kupujących. Usytuowanie Polski przy wejściu na teren pawilonu 13 i kolorowe grafiki (bardzo wysoko podwieszane) znacząco wyróżniały Polskę od innych wystawiających się państw.

Z polskiej strony w stoisku narodowym uczestniczyli:
Warsaw Convention Bureau
Zarząd Pałacu Kultury i Nauki
Krakow Convention Bureau
Targi w Krakowie Sp. z o.o.
Intercrac DMC
oraz Convention Bureau of Poland POT we współpracy z POIT-Rzym, jako organizator stoiska.

Natomiast w pawilonie nr 14 wystawiały się wyłącznie włoskie podmioty, które oferowały swoje oferty handlowe dla zagranicznych Hosted Buyers.


Tematyka zainteresowań Polską wśród zagranicznych kontrahentów dotyczyła warunków dostępności infrastruktury lotniczej i możliwości organizacji konferencji dla 50-300 osób w 2 regionach Polski: Warszawa i Kraków. Zainteresowani Hosted Buyers także pytali głównie o dogodne hotele 4 i 5-gwiazdowe w dużych miastach Polski oraz o profesjonalnych organizatorów kongresów w Polsce.
Rozmowy z klientami odbywały się na podstawie zaplanowanych rozmów przed rozpoczęciem targów w formie indywidualnych grafików spotkań. Łącznie wszyscy wystawcy polskiego stoiska narodowego przeprowadzili 80 rozmów handlowych.

Jest to rynek perspektywiczny i efektywny z zakresu MICE.

Galeria zdjęć

Zdjęcie 1

Zdjęcie 2

Zdjęcie 3

Zdjęcie 4

Do góry