en
en
Kontakt

Ośrodek w Sztokholmie ma za sobą pracowity maj

Dwa minione weekendy przyniosły pracownikom sztokholmskiemgo oddziału Polskiej Organizacji Turystycznej wiele satysfakcji. Udało im się bowiem przeprowadzić, z dobrym wynikiem, dwie duże akcje promocyjne.

Pierwsza z nich, w Vasteras, odbyła się 15 maja na oddalonym o 100 kilometrów od od Sztokholmu lotnisku Stockholm/Vasteras. impreza promująca walory turystyczne Polski została zorganizowana dla pasażerów i przedstawicieli branży turystycznej, w związku z otwarciem połączenia linii lotniczej Wizzair do Poznania.
Przedstawiciele Ośrodka dbali o to, by wszyscy zaineresowani otrzymali jak najpełniejszą informację na temat Polski i Poznania, otrzymali materiały promocyjne. Setki folderów i innych wydawnictw promocyjnych pozostawiono na lotnisku w specjalnym dziale informacji o destynacjach, z których chętnie korzystją zainteresowani pasażerowie.
Juliusz Sochan i Marta Woźniak aktywnie uczestniczyli w spotkaniu branży turystycznej, nawiązując kontakty z touroperatorem regionu, Reseprofsen, który planuje włączenie Poznania do swojej oferty. Na tym spotkaniu nie zabrakło również dziennikarzy regionalnej gazety
Vestmanlands Lans Tidning, którym nasi pracownicy chętnie udzielili wywiadów.

Drugim bardzo ważnym dla promocji naszego kraju wydarzeniem było uczestnictwo w odbywającej się 24-25 maja trzeciej edycji największej w roku, plenerowej imprezy promocyjnej RESEDAGARNA (DNI PODROZY) w centralnym punkcie miasta KUNGSTRÄDGÅRDEN
(OGRODY KROLEWSKIE).
Ten dynamicznie rozwijający się projekt zgromadził w tym roku ponad stu wystawców z branży turystycznej, w tym przedstawicieli krajów ze wszystkich kontynentów oraz największych regionów Szwecji. Wśród nich zdecydowanie wyróżniała się prezentacja Polski.
Dzieki staraniom Osrodka POT w Sztokholmie, ze swoimi świetnymi stoiskami, w imprezie wzięły udział najwazniejsze dla rynku skandynawskiego regiony : Malopolska z Krakowem, Pomorskie z Tojmiastem i Kaszubami oraz m.st. Warszawa, które atrakcyjnie i bardzo profesjonalnie dopełniały oferte Polski prezentowaną przez stoisko narodowe POT.

Swa oferte handlową prezentowały tu także: przewoznik promowy POLFERRIES, Polskie Linie Lotnicze LOT i biuro podróży ORBIS RESOR.

Nasze stoiska odwiedziło ponad 50 tys. osób, którzy oprócz informacji werbalnej otrzymywali materiały promocyjne i gadżety.
W ramach promocji odwiedzający mogli tez wziąć udział w konkursach wiedzy o Polsce i wygrać atrakcyjne nagrody, ufundowane przez Polferries, Hotel DOM MUZYKA z Gdaśska, linie lotnicze NORWEGIAN i ORBIS RESOR.

Wielkim zainteresowaniem cieszył się również, zaaranżowany przez Biuro Promocji m.st.Warszawy, koncert jazzowy kwartetu JPL QUARTET. Kochajacy ten rodzaj muzyki Skandynawowie nagradzali artystow oklaskami, a organizatorzy doceniajac ich kunszt zaprosili do udzialu w kolejnej edycji imprezy. Każdy z widzów otrzymywał z rąk przedstawicieli miasta Warszawy materiały promocyjne z najnowszym wydaniem
gazety „WARSZAWA PÅ SVENSKA”.

Stoiska pozostalych dwoch regionow rownież oblegane były przez tłumy odwiedzających. I choć o walorach oferty Krakowa i Małopolski napisano już wiele, profesjonalizm obsługi w parze ze świetnymi materiałami po raz kolejny zachęcił Szwedów do odwiedzenia tych miejsc.
Podobnie zreszta Regionu Pomorza z Gdańskiem, Sopotu i Gdyni oraz Kaszub i Zamku w Gniewie.

Odwiedzajacy pytali przede wszystkim o ofertę kulturalną w dużych miastach, kulinaria, możliwości zakupów w centrach handlowych
i bardzo często o propozycje naszych rodzimych SPA. Duża grupa prosiła o przedstawienie im propozycji dla aktywnego spędzenia dłuższych, rodzinnych wakacji w Polsce.

Wszystko to złożyło się na wysoką ocenę obecności Polski na RESEDAGARNA 2008 przez organizatorów i, co szczególnie cieszy,
przez przedstawicieli Ambasady RP i WPHiI w Sztokholmie, z którymi ośrodek wspołpracuje na co dzien.

Warto tu też dodać, że w pierwszym dniu imprezy wszystkich polskich wystawców  miło przyjął w salonach ambasady Abasador RP w Sztokholmie Pan Michal Czyż. Planowane pierwotnie na około pół godziny spotkanie trwało dwukrotnie dłużej dzięki zainteresowaniu Jego Ekscelencji problemami promocji Polski. W bardzo miłej atmosferze dyskutowano o specyfice tutejszego rynku i konieczności
jeszcze większego uaktywnienia działań promocyjnych poszczególnych regionów na terenie Szwecji.


 

Do góry