en
en
Kontakt

Najwięksi japońscy touroperatorzy w Polsce

22W maju br. odbyła się podróż studyjna 10-osobowej grupy touroperatorów japońskich oraz przedstawicieli JATA (Japan Association of Travel Agents) z przewodniczącym tej organizacji, panem Kosuke Shibata, na czele. Trasa obejmowała Gdańsk, Sopot, Malbork, Chełmno, Toruń i Warszawę.Uczestnikami podróży studyjnej byli najwięksi japońscy touroperatorzy.

Przedstawiciele japońskiej branży turystycznej rozpoczęli swoją wizytę w Polsce od zwiedzania Gdańska oraz Sopotu. W Gdańsku Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zorganizowała workshop z miejscową branżą, który poprzedziła prezentacja atrakcji turystycznych Województwa Pomorskiego oraz prezentacja strony japońskiej (JATA), ukazująca między innymi charakterystykę japońskich turystów.

Po wizycie na Pomorzu touroperatorzy udali się autokarem do Torunia, zatrzymując się po drodze w Malborku oraz Chełmnie. Gospodarzem wizyty w Malborku było Malbork Welcome Center, z którego przedstawicielem touroperatorzy spotkali się podczas obiadu w zamkowej restauracji. Zamek Krzyżacki w Malborku, podobnie jak Toruń, budzi spore zainteresowanie w Japonii z racji wpisu na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

W Chełmnie goście zostali przyjęci przez przedstawicieli Urzędu Miasta i zwiedzili Muzeum Ziemi Chełmińskiej oraz kościół farny z relikwiami Świętego Walentego.

W Warszawie goście zwiedzili historyczną część miasta, w tym multimedialne Muzeum Fryderyka Chopina.Touroperatorzy spotkali się także z Ambasadorem Japonii w Polsce, J.E. Yuichi Kusumoto, który przyjął ich w swojej rezydencji, gdzie udzielił im aktualnych informacji m.in. na temat stanu polskiej gospodarki oraz stosunków japońsko-polskich, ze szczególnym podkreśleniem atrakcyjności Polski pod względem turystycznym.

33Po obiedzie, w sali wielofunkcyjnej Ambasady Japonii w Warszawie, odbył się workshop z polską branżą turystyczną, który poprzedziły wystąpienia Ambasadora Japonii, J.E. Yuichi Kusumoto oraz wiceminister Sportu i Turystyki, pani Katarzyny Sobierajskiej. Przed rozpoczęciem spotkań stolikowych uczestnikom workshopu przedstawiono prezentację walorów turystycznych Polski (POT) oraz charakterystyki i specyfiki japońskiego rynku turystycznego (JATA).

W rozmowach stolikowych ze strony polskiej wzięli udział przedstawiciele takich biur podróży jak Akadem, Euro Pol Tour, Furnel Travel, Holiday Travel, Mazurkas Travel, Melody Tours, PBP Orbis, Poland Tour, Top Travel Service, Travel Project i Weiss Travel. Strona japońska reprezentowana była przez Club Tourism International, Finn Tour, Hankyu Travel, JTB Europe, Kinki Nippon Tourist, Meitetsu World Travel, Miki Reisen, Nishitetsu Travel i Purpose Japan.

Na uwagę zasługuje bezprecedensowy charakter tej wizyty, ponieważ po raz pierwszy doszło do zaangażowania się w jej przygotowanie podmiotów japońskich: JATA oraz Ambasady Japonii, co gwarantuje zwiększony efekt promocyjny całego przedsięwzięcia. JATA zadeklarowało ponadto, że podczas tegorocznych targów turystycznych JATA (24-26 września), zorganizuje seminarium destynacyjne dla japońskiej branży turystycznej, które zostanie w całości poświęcone Polsce, a swoje referaty i prezentacje wygłoszą na nim wybrani uczestnicy podróży studyjnej.

POIT w Tokio otrzymał także zapewnienie ze strony Meitetsu World Travel, że w regionie Nagoi zostanie przeprowadzona wspólnie z Ośrodkiem miesięczna kampania reklamowa na stacjach kolejowych oraz w pociągach należących do koncernu Meitetsu, który jest potentatem kolejowym w centralnej Japonii.

11Pozostali touroperatorzy, którzy wzięli udział w tej podróży, także zapowiedzieli wprowadzenie do swoich katalogów nowych produktów, w których znajdą odzwierciedlenie odwiedzone miejsca. Warto podkreślić, że zwiedzanie Polski w Japonii kojarzy się przede wszystkim z Warszawą, Krakowem oraz „Auschwitz”. POIT w Tokio, proponując trasę „północną”, miał na celu przedstawienie uczestnikom innych atrakcji turystycznych Polski i tym samym zainteresowanie ich innymi regionami. Wychodząc z założenia, że południe naszego kraju nadal będzie przyciągało rzesze japońskich turystów, powinno się doprowadzić do zwiększenia ilości wycieczek monograficznych, a co za tym idzie do wzrostu liczby noclegów turystów japońskich w Polsce. Do tej pory w japońskiej ofercie turystycznej Polskę najczęściej łączono z krajami regionu, głównie z Czechami, Węgrami i Austrią, a pobyt w naszym kraju nie trwał dłużej niż trzy dni.

Wzbogacenie oferty wyjazdowej do Polski powinno nastąpić w nadchodzących sezonach turystycznych, tj. jesień-zima 2010/2011 oraz wiosna-lato 2011.

Do góry