en
en
Kontakt

Międzynarodowe Targi Turystyczne Salon des Vacances 2012 w Brukseli

DSC00309W dniach 2-6 lutego odbyła się 54 edycja międzynarodowych targów turystycznych w Brukseli.  Pomimo nietypowych dla Belgii,  obfitych opadów śniegu, ta edycja okazała się kolejnym sukcesem organizatorów. Przez 5 dni targi odwiedziło 101.286 osób

W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział 816 wystawców w tym liczne biura podróży, touroperatorzy i organizacje turystyczne. To o 30 wystawców więcej niż w 2011. Jak co roku była to wspaniała okazja do wypromowania krajów jako interesujących destynacji turystycznych. Wystawcy przygotowali także rozmaity i atrakcyjny program wydarzeń w tym pokazy tańców tradycyjnych czy też koncerty grup z poszczególnych państw.

Tradycyjnie targi turystyczne odbyły się na Expo w Brukseli w 4 halach,
z których każda wyróżniała się specyficzną atmosferą. Podróż po salonie zaczynała się po regionach Francji. W osobnej hali prezentowały się kraje Europejskie, w tym Polska, oraz destynacjie Morza Śródziemnego. Kolejne 2 hale przeznaczone były na Benelux i destynacje odległe.

Kolejną nowością tej edycji było stworzenie Brussels Travel Top. W dzień otwarcia targów, jedna z hal zarezerwowana była dla profesjonalistów którzy mieli możliwość bezpośredniego spotkania w celu wymiany doświadczeń i informacji z branżą. Wieczorna debata zebrała ponad 490 touroperatorów i agentów.

Polskie Stoisko Narodowe, jak co roku cieszyło się dużym zainteresowaniem. Czerwono-biała dekoracja rzucała się w oczy i przyciągała zainteresowanie przechodniów. Na stoisku prezentowały się Warmia i Mazury, Małopolska, Wielkopolska, Zachodniopomorskie, Śląsk oraz Podlasie.

DSC00297W związku ze zbliżającymi się Mistrzostwami Europy w piłce nożnej organizowanymi w Polsce i na Ukrainie, DSC00298Polska Organizacja Turystyczna zaproponowała odwiedzającym występ mistrza freestyle football.

Odwiedzający, którzy wypełnili ankietę POIT mogli wziąć udział w losowaniu 5 piłek z limitowanej serii stworzonej specjalnie na UEFA Euro 2012.

Już od kilku lat Polska Organizacja Turystyczna uczestniczy w multimedialnej kampanii wizerunkowo-produktowej organizowanej przez targi turystyczne Salon des Vacances na łamach magazynu i portalu targowego  VosVacances.be.

W magazynie VosVacances wysłanym do 800 tys. wyselekcjonowanych osób (wyjeżdżających min. raz do roku na wakacje), został opublikowany tekst promujący Polskę, UEFA EURO 2012 oraz wystawców Polskiego Stoiska. Do artykułu dołączono kupony na nagrody oferowane przez POIT, które należało dostarczyć na polskie stoisko. Ta akcja miała bardzo duży wpływ na promocję Polski oraz na liczbę odwiedzających polskie stoisko. Ten sam kupon znajdował się na portalu targów (320 tys. wejść).  Nagrodami w konkursie były elektroniczne wagi do bagażu.

Kupony dostarczyło na polskie stoisko aż 1596 osób!

Uzupełnieniem artykułu na portalu targów była  bezpłatna wysyłka broszur Polskiej Organizacji Turystycznej. Jak dotąd w ramach akcji POIT wysłał  1100 pakietów a kolejne zamówienia spływają codziennie. W ramach tej samej kampanii, POT we współpracy z PLL LOT ufundowały weekend w Polsce z przelotem. Konkurs na weekend ogłoszony został w magazynie Vos Vacances.be, na portalu targów oraz w największych dziennikach krajowych.

Dziękując za współpracę, zapraszamy do udziału w przyszłorocznej edycji Salon des Vacances.

Do góry