en
en

Festiwal Promocji Miast i Regionów „PROMOCITY”

Baner_Promocity_300x2509-10 września 2010 roku w Parku Technologicznym w Gdyni odbędzie się druga edycja Festiwalu Promocji Miast i Regionów „PROMOCITY”. Wybór miejsca nie jest przypadkowy – Gdynia to nowoczesne, dynamicznie rozwijające się miasto z dużymi filmowymi tradycjami. Imprezę organizuje Stowarzyszenie Wspierania Miast i Regionów PROREGIONA, a patronat nad PROMOCITY  objęło Stowarzyszenie Filmowców Polskich.

9-10 września 2010 roku w Parku Technologicznym w Gdyni odbędzie się druga edycja Festiwalu Promocji Miast i Regionów „PROMOCITY”. Wybór miejsca nie jest przypadkowy – Gdynia to nowoczesne, dynamicznie rozwijające się miasto z dużymi filmowymi tradycjami. Imprezę organizuje Stowarzyszenie Wspierania Miast i Regionów PROREGIONA, a patronat nad PROMOCITY  objęło Stowarzyszenie Filmowców Polskich.

Celem Festiwalu jest stworzenie dla potrzeb zaproszonych gości, w tym przedstawicieli samorządów i twórców filmowych, platformy dyskusyjno-edukacyjnej na temat tworzenia nowoczesnych filmów reklamowych dla miast i regionów, a także wskazywanie efektywnych kanałów ich promocji. Międzynarodowy charakter imprezy również ma walor edukacyjny – zaproszeni goście i set zagranicznych filmów promujących miejsca służą odświeżeniu myślenia na temat reklamy miejskiej.

 Formuła Festiwalu składa się z czterech części: warsztatów, seminariów, pitchingu oraz uroczystej gali konkursowej.

Warsztaty odbędą się po części w przestrzeniach Parku Technologicznego, a po części w przestrzeni miejskiej. Uczestnicy pod okiem doświadczonych twórców reklamowych nakręcą swoje pierwsze amatorskie filmy promujące Gdynię, które następnie zostaną omówione w drugiej części warsztatów.

Tematyka seminariów będzie oscylować wokół modnego ostatnio zjawiska „cityplacementu”, czyli promowania się miasta w filmie. Zaproszeni prelegenci, w tym twórcy bijącego rekordy popularności serialu „Ojciec Mateusz” oraz prawnicy z kancelarii Korolko, będą poruszać zarówno artystyczne, techniczne, jak i prawne aspekty tego zjawiska.

 Pitching będzie miał formę otwartej dyskusji przedstawicieli samorządów z pomysłodawcami projektów filmowych z miastami „w tle”. Poszczególne koncepcje zostaną zaprezentowane, a następnie poddane ocenie zainteresowanych.

Przegląd wieńczy uroczysta gala konkursowa, którą poprowadzi znany prezenter telewizyjny, Maciej Orłoś. Filmy promocyjne będą się ubiegać o nagrody w trzech kategoriach: Spot TV, Filmy prezentacyjne na targi i konferencje oraz Internet/Inne. W trakcie obrad międzynarodowego jury wystąpi zagraniczny gość, a także odbędzie się krótki pokaz najlepszych zagranicznych filmów promujących miejsca. Gala zakończy się wręczeniem Złotych Promów, w tym także Złotego Proma  Publiczności.

Baner_Promocity_300x250

 

Do góry