en
en
Kontakt

Ferien Messe Wien 2011 - zakończone!

11Zakończyły się trwające od 13 do 16 stycznia br. największe austriackie targi turystyczne Ferien Messe Wien 2011. Tegoroczną edycję targów zorganizowanych przez Reed Messe Exhibition i 800 wystawców z 70 krajów zwiedziło ponad 115 tysięcy osób. Jest to o 30 tysięcy mniej niż w ubiegłym roku, gdzie równolegle z ofertami urlopowymi prezentowany był Auto Salon, ale o 10 tysięcy więcej niż w roku 2009, kiedy na targach promowano destynacje turystyczne i „Classic Car Show” jak w roku bieżącym. Potwierdziła się więc tendencja powolnego „zażegnywania” kryzysu i powrotu do zwiększonego zainteresowania wyjazdami turystyczno-urlopowymi.

Krajem partnerskim w tej edycji były Węgry (ze względu na Prezydencję w Unii i Kraj Związkowy Oberösterreich, oferujący podobnie jak Węgrzy bogatą ofertę turystyki uzdrowiskowej SPA i wellness. W bieżącym roku powróciły na targi z prezentacją swoich ofert wyjazdowych kolejni austriaccy touroperatorzy (Prima-, Hofer Reisen) co jest kolejnym dowodem na rosnące znaczenie wiedeńskich targów.

Polska Organizacja Turystyczna zaprezentowała się w tym roku na 72 m2 wraz z  następującymi podwystawcami: miasta Bielsko Biała, Kraków, Tarnów; regiony: Małopolska, Podlaskie, Warmia i Mazury i partnerzy strategiczni: Kopalnia Soli w Wieliczce i Grupa TRIP.

FEEEEERRRREEE_109Nasze wystąpienie na targach było poświęcone prezentacji nowej wizualizacji Polskiej Organizacji Turystycznej i hasła „Move Your Imagination”. Stoisko narodowe przygotowane przez firmę Allmax z Krakowa i prezentowane wcześniej w Warszawie i Poznaniu było dodatkowym elementem zwracającym uwagę na nową kampanię przedstawioną przez Polski Ośrodek Informacji Turystycznej, który od 1 stycznia 2011 r. ma swoją nową siedzibę i świętuje w tym roku XV-lecie działalności na rynku austriackim i szwajcarskim.

Wystrój ekspozycji, nasze najnowsze materiały promocyjne jak i sama idea zmiany brandu spotkała się z dużym zainteresowaniem partnerów medialnych i reprezentantów branży turystycznej. Klienci indywidualni licznie odwiedzający stoisko narodowe również bardzo pozytywnie wypowiadali się na temat zaprezentowanej ekspozycji.

W czasie trwania targów rozdaliśmy wśród zwiedzających prawie 11 tysięcy sztuk materiałów promocyjnych, w tym 3.400 prospektów, 1000 map i 200 DVD Polskiej Organizacji Turystycznej. Nasze plakaty były częścią dekoracji estrady telewizji GEUS TV.

W czasie trwania targów udzieliliśmy wywiadów telewizji ORF (materiał wyemitowano w drugim dniu trwania targów), GEUS TV, programom internetowym i prasie.

Celem głównym naszego przesłania była prezentacja nowej kampanii realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną na świecie, partnerstwo na targach ITB w Berlinie, Prezydencja w Unii Europejskiej w drugiej połowie br. Jako główne cele turystycznych wyjazdów do polski wymieniliśmy miasta i turystykę kulturową jak i turystykę aktywną, której zgodnie ze strategią POT poświęcamy w bieżącym roku więcej uwagi, a o czym wstępnie informowaliśmy na targach Ferien Messe w ubiegłym roku.

Tegoroczny udział w targach Ferien Messe Wien należy uznać za bardzo udany co podkreślali zarówno nasi partnerzy jak i goście odwiedzający stoisko. Nie byłoby to możliwe bez bardzo dobrej współpracy i zaangażowania ze strony Departamentu Współpracy Regionalnej, Instrumentów Marketingowych POT, firmy Allmax i oczywiście naszych wystawców z Urzędu Miasta Bielska Białej, Krakowa, Tarnowa, Regionalnych Organizacji Turystycznych i Urzędów Marszałkowskich z Małopolski, Podlasia, Warmii i Mazur, Kopalni Soli w Wieliczce i Grupy TRIP, którym tą drogą składamy serdeczne podziękowania za współtworzenie programu promocji Polski na rynku austriackim.

Do zapoznania się z naszą ekspozycją targową i nawiązania kontaktów z partnerami krajowymi zapraszaliśmy pozostałe podmioty zajmujące się promocją Polski w Austrii, w wyniku czego odwiedzili nas przedstawiciele Instytutu Polskiego, Towarzystwa Chopinowskiego i Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji (otrzymaliśmy od Radcy J. Jędrzejewskiego pisemne podziękowania za zaproszenie do współpracy).

W czasie organizowanego na stoisku narodowym Hapy Hour gościliśmy ponad 40 reprezentantów mediów i biur podróży, którym wręczyliśmy specjalnie przygotowane na to spotkanie pakiety promocyjne.

 

Do góry