Dolny Śląsk ma 10 Subregionów Turystycznych
Dobiegł końca proces tworzenia na Dolnym Śląsku Subregionów Turystycznych. Jest ich 10 i skupiają 121 jednostek samorządu terytorialnego. Subregiony turystyczne mają razem z Samorządem Województwa Dolnośląsiego i Dolnośląską Organizacją Turystyczną opracowywać wspólne ponadlokalne produkty turystyczne.
Tworzenie ponadlokalnych, markowych produktów turystycznych jest dziś jedyną, realną szansą dla Dolnego Śląska na poprawienie wizerunku regionu i zwiększenie ruchu turystycznego, a co za tym idzie oczywiście dochodów sektora turystycznego. Intensywne działania kreowania produktów turystycznych spójnych z walorami turystyczymi regionu z pewnością korzystnie wpłyną na konkurencyjność Dolnego Śląska na rynku turystycznym i niechybnie doprowadzą do aktywizacji i rozwoju całego regionu.
Co ważne, duże sieciowe produkty turystyczne mają szanse być wspierane finansowo ze środków europejskich, m.in. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013. A to niewąpliwie zwiększa szanse na sukces lokalnych przedsięwzięć.