en
en
Kontakt

Do IT with Poland – polski sektor IT rośnie w siłę

DoItPOTWykwalifikowani pracownicy, wysoka jakość świadczonych usług, nastawienie na innowacyjność, dynamiczny rozwój oraz konkurencyjność pod względem ekonomicznym stanowią oś konstrukcyjną polskiego sektora IT/ICT. Są to też siły napędowe branży, które wyjątkowo atrakcyjne wydają się zagranicznym inwestorom, szukającym partnerów biznesowych w Polsce. Przedsiębiorcy z Polski są zgodni, co do tego, że to najlepszy moment na to, by polskie usługi i produkty związane z branżą IT/ICT wystąpiły na rynkach zagranicznych, co będzie możliwe dzięki wsparciu polskiego Ministerstwa Gospodarki, które zrzesza pod szyldem Marki Polskiej Gospodarki polskie brandy i promuje je na rynkach światowych. Polska Organizacja Turystyczna jako organizacja promująca markę "Polska" wspiera takie kampaniie, wierząc że jedynie mówiąc jednym głosem można osiągnąć porządane efekty rozpoznawalności naszego kraju za granicą.

Ministerstwo Gospodarki i Polska Organizacja Turystyczna - folder

Globalizacja rynku ICT oraz systematyczne przenoszenie produkcji do krajów azjatyckich i krajów Europy Środkowo-Wschodniej jest trendem ostatniej dekady, który przekłada się na wzrost znaczenia Polski jako producenta rozwiązań ICT. Ponadto polski rynek charakteryzuje się coraz wyższym popytem na technologie informatyczno-telekomunikacyjne. W latach 1996-2008 polski eksport ICT rósł w tempie 28% rocznie, a Polska wyspecjalizowała się w segmencie elektroniki konsumenckiej, produkcji oprogramowania na zamówienie, grach elektronicznych i rozwiązaniach mobilnych. Nieustanne prace nad poprawą prawa telekomunikacyjnego, uproszczeniem procedur pozyskiwania środków na informatyzację,  uwzględnieniem kompetencji informatycznych w programie nauczania i ułatwieniami dla inwestycji w rozwój infrastruktury informatyczno-telekomunikacyjnej zaowocowały tym, że Polacy już dziś częściej niż przeciętni Europejczycy korzystają z mediów społecznościowych, a wskaźniki wykorzystania usług eRządu wśród przedsiębiorstw przewyższają średnią europejską.

Przez lata polscy naukowcy odnosili sukcesy, zmieniając bieg historii technologii informacyjnej. Polscy inżynierowie uczestniczyli w procesie uzyskania monokryształów krzemu wykorzystywanego dziś na masową skalę do produkcji mikroprocesorów, brali udział w badaniach, które umożliwiły prace nad technologią BluRay a także zaprojektowali wyprzedzający swoją erę komputer K-202. Dziś te tradycje są kontynuowane przez polskich informatyków, programistów i specjalistów IT/ICT, którzy reprezentują Polskę na arenie międzynarodowej. Polscy studenci są finalistami prestiżowych konkursów takich jak Top Coder, Microsoft Imagine Cup oraz Google Code Jam, zdobywając w nich corocznie ponad 60 proc. wyróżnień i tworząc solidny fundament polskiego sektora IT.

Polacy, znajdujący się w ścisłej światowej czołówce branży, dostrzegają potencjał szerokiego spektrum sektora i nie zaniedbują jego poszczególnych segmentów, rozwijając równolegle działalność badawczą, outsourosingową, ośrodki rozwoju oprogramowania oraz działalność serwisową i usługową. Polska prezentuje się coraz lepiej na tle innych krajów regionu jako miejsce lokalizacji centrów badawczo-rozwojowych i startupów specjalizujących się w rozwoju oprogramowania. Najwięcej projektów IT prowadzonych jest z myślą o sektorze ochrony zdrowia, telekomunikacji, finansów, przemyśle zbrojeniowym i motoryzacyjnym. Coraz więcej firm specjalizuje się w produkcji gier i ten segment rynku odnotowuje dwucyfrowy wzrost. Dynamicznie rozwija się również segment firm wynajmujących pracowników do realizacji konkretnych projektów na określony czas lub wynajmujących całe zespoły projektowe – ten rynek będzie rósł w najbliższych latach w tempie 20% rocznie.

Polacy z sektora ICT są otwarci na współpracę z zagranicznymi klientami, przedstawicielami branży IT, oferując usługi i produkty najwyższej jakości oraz rozwijającą się polską gospodarkę, która bazuje na wiedzy i doświadczeniu świetnie wykwalifikowanych profesjonalistów zrzeszonych pod wspólnym szyldem Marki Polskiej Gospodarki oraz wspieranych Branżowym Programem Promocji IT/ICT finansowanym ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Celem BPP IT/ICT jest wykreowanie nowych, silnych polskich marek, które będą rozpoznawane na świecie i kojarzone z Polską. Działania Promocyjne w ramach Branżowego Program Promocji IT/ICT organizowane będą na terenie Polski, Niemiec, Norwegii, Szwecji, Hiszpanii, Brazylii, Japonii i Stanów Zjednoczonych. Więcej bieżących informacji znajdą Państwo na oficjalnej stronie programu: www.poland-it.pl

unijneMG

Do góry