Destination Sales Training w Gdańsku
W dniach 8 – 10.02.2010, w Gdańsku odbyło się profesjonalne szkolenie dla pracowników polskich convention bureaux. Staraniem Convention Bureau of Poland „Destination Sales Training I i II” przeprowadzili eksperci Destination Marketing Association International (DMAI). Lokalnego wsparcia udzieliło Gdańsk Convention Bureau.
DMAI oferuje najwyższej jakości szkolenia edukacyjne z zakresu technik promocji i sprzedaży destynacji. Program szkolenia obejmuje 2 części. Pierwsza, teoretyczna część szkolenia poświęcona jest zagadnieniom dotyczącym sprzedaży destynacji jako produktu: wskazaniem wyjątkowej wartości destynacji oraz określeniem jej konkurencyjności. Cześć druga, o charakterze praktycznym, dotyczy analizy stylów komunikacji i technik negocjacji.
Przez 3 dni reprezentanci polskich convention bureaux (Convention Bureau of Poland, Gdańsk Convention Bureau and Warsaw Convention Bureau) dyskutowali z ekspertami DMAI, Ellen Colingsworth i Rob Davidson, jak skutecznie sprzedawać swoje destynacje.
Ellen Colingsworth pełni funkcje kierownicze w zarządach Surgeon's Lodge i Byre Theatre, St Andrews. Jest konsultantem w Aberdeen Exhibition and Conference Centre i prowadzi szkolenia sprzedaży w Europie dla członków DMAI. W ciągu ostatnich 12 lat pracowała w Edinburgh Convention Bureau na stanowisku menagera sprzedaży, koordynując spotkania stowarzyszeń w Edynburgu. Ponadto rozbudowała program Ambasadorów Edynburga, doprowadzając do owocnej współpracy naukowców i handlowców z zespołem Edinburgh Convention Bureau na płaszczyźnie budowania ofert na międzynarodowe i krajowe konferencje dla ich stowarzyszeń.
Rob Davidson jest wykładowcą turystyki biznesowej na Uniwersytecie Westminster w Londynie. Jego główne obszary wiedzy koncentrują się wokół organizacji konferencji i podróży studyjnych. Prowadzi własną firmę konsultingową, prowadzi badaniach dotyczące liczby zorganizowanych konferencji w Wielkiej Brytanii i poza jej granicami. Jest regularnie zapraszany do wystąpień na temat międzynarodowych trendów w turystyce biznesowej. W 2005 roku został laureatem konkursu Osobowość Roku w kategorii Meetings and Incentive Personality, a w 2006 znalazł się na liście magazynu "Power 50" jako jeden z najbardziej wpływowych ludzi w brytyjskiej branży spotkań.
Szkolenie DMAI wraz z drugim ważnym kursem z zakresu marketingu destynacji, organizowanym przez European Cities Marketing, gwarantują uczestnikom zdobycie certyfikatu Destination Pro, który potwierdza kwalifikacje w zakresie szeroko pojętej promocji i sprzedaży destynacji. Po tegorocznym szkoleniu w Gdańsku 4 osoby pracujące w polskich convention bureaux posiadają takie kwalifikacje.