Nowojorski ZOPOT promował Polskę na konferencji USTOA

05/12/2017

W dniach od 28 listopada do 1 grudnia Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Nowym Jorku brał udział w dorocznej konferencji Stowarzyszenia Amerykańskich Touroperatorów (United States Tour Operators Association).  To jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych, na które zjeżdżają się przedstawiciele touroperatorów, dostawcy usług, przedstawiciele narodowych i regionalnych organizacji turystycznych oraz media branżowe.

Część konferencyjna poświęcona była zagadnieniom ruchu turystycznego, rozwiązaniom prawnym, podsumowaniu mijającego roku oraz prognoz na kolejne lata.  W 2016 roku po raz pierwszy zorganizowano krótkie seminarium „Destination for Destination”, które miało na celu przybliżenie rynku amerykańskiego dostawcom usług oraz narodowym i regionalnym organizacjom turystyki.  Nowa forma dialogu i dyskusji cieszyła się tak dużym zainteresowaniem, iż w tym roku tematom promocji destynacji turystycznych poświęcono półdniowy blok prezentacji i dyskusji panelowych.

Najważniejszą częścią Konferencji były jednak rozmowy warsztatowe – Marketplace.  To unikalna okazja do nawiązywania kontaktów z osobami, które odpowiadają za ofertę oraz jej promocję.  Polska cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, co potwierdza większa liczba potwierdzonych spotkań niż rok wcześniej. 

Ze wstępnych rozmów wiemy, iż w 2018 i 2019 roku nowi touroperatorzy planują wprowadzenie oferty do Polski do sprzedaży.  Pojawiają się pytania i prośby w zakresie aktualizacji już istniejących i sprzedawanych programów pobytów w Polsce.  Ważnym temat jest także forma współpracy między touroperatorami i narodowymi organizacjami turystyki w zakresie promocji poszczególnych destynacji.

Rozwój siatki bezpośrednich połączeń między USA a Polską w 2017, planowany wzrost liczby samych połączeń w 2018 oraz duże zainteresowanie Polską przedstawicieli branży, pozwala optymistycznie oceniać rynek Stanów Zjednoczonych jako źródło ruchu turystycznego do Polski.